دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

ساعت ۱۰ شب به بعد، خیلی از بزرگراه‌ها به محل جولان کامیون‌ها تبدیل می‌شوند.

بزرگراه در انحصار کامیون‌ها

در ساعات پایانی شب که ترافیک سبک‌تر می‌شود، کامیون‌ها هم برای ورود به خیابان‌ها و بزرگراه‌ها خود را آماده می کنند

اما متاسفانه برخی رانندگان کامیون و تریلی با سرعت بسیار زیادی در بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند و گاهی به نظر می‌رسد که با هم مسابقه گذاشته‌اند.

در این بین گاهی تعداد کامیون‌هایی که در حال سبقت گرفتن از یکدیگر و سلام و احوالپرسی با بوق زدن هستند به اندازه‌ای زیاد می‌شود که عبور و مرور خودرو‌های سواری مختل می‌شود؛

حتی تعدادی از کامیون‌ها هم با خیال راحت در خط سرعت بزرگراه‌ها حرکت می کنند و انواع علامت‌های خودرویی که پشت آنها قرار دارد، برای سبقت گرفتن از کامیون بی‌نتیجه می‌ماند.

این در حالی است که انتظار می‌رود ماموران راهنمایی و رانندگی همانند نظارت گسترده‌ای که روی خودرو‌های سواری دارند، بر حرکت و سبقت گرفتن کامیون‌ها نیز نظارت  جدی داشته باشند تا تخلفات احتمالی، فجایع جبران ناپذیری به بار نیاورد.

آب پرتقال غیر طبیعی!

هرچه علاقه مردم به استفاده از محصولات مصنوعی کمتر و تمایل به مصرف محصولات طبیعی افزایش می‌یابد، در کنار آن بازار سودجویی برخی افراد هم داغ‌تر می‌شود.

با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف آبمیوه‌ها، بسیاری از آبمیوه‌فروشی‌ها اقدام به خریداری دستگاه‌هایی کرده‌اند که آب پرتقال طبیعی می‌گیردو آنها را به چند برابر قیمت آبمیوه‌های مصنوعی می‌فروشند.

با این حال تعداد معدودی از آبمیوه‌فروشی‌ها، در این مورد تقلب کرده و آب پرتقال طبیعی را به نسبت بسیار کم با آبمیوه مصنوعی ترکیب کرده و با همان قیمت زیاد به دست مشتری می‌دهند.

این در حالی است که خیلی‌ها که نمی‌خواهند شکر مصرف کنند،  آبمیوه طبیعی سفارش می‌دهند اما آبمیوه‌هایی به دست آنها داده می‌شود که پر از شکر و مواد افزودنی است.

آخرین مدل پارک دوبل

بعد از پارک در محدوده‌های ممنوع و پارک دوبل در کوچه و خیابان‌ها، به نظرمی‌رسد راننده‌ها مکان جدیدی برا‌ی پارک یافته‌اند؛

به طوری که مطابق آخرین مدل پارک دوبل، به محض پر شدن جای پارک در کوچه‌ و خیابان‌، برخی راننده‌ها که هدف برای آنها هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند، درست در فضای اندک  بین خودرو‌ها پارک ‌می‌کنند.

این در حالی است که خودرو‌ی کجی که آنها میان دو خودرو‌ی دیگر جا داده‌اند، ترافیک آن محدوده از شهر را حسابی کند می‌کند.

از سوی دیگر راننده‌های بخت‌برگشته‌ای که بعد از یک روز کاری سخت برای برداشتن خودرو مراجعه می‌کنند و در مقابل خود خودرویی را می‌یابند که هیچ راهی برای برون رفت آنها باقی نگذاشته،  از کوره در می‌روند.

آنها که برای عقب و جلو کردن خودرو، بیش از یک وجب فضا ندارند با اعصابی له و خرد شده مدام بوق می‌زنند تا شاید فرد خاطی صدای بوق را بشنود و کاری انجام دهد.

به هر حال از آنجا که هیچ تضمینی وجود ندارد که راننده‌ خاطی همان حوالی باشد و صدای بوق را بشنود باید برای مقابله با این نوع پارک جدید، فکری کرد.

تخم مرغ بدشانسی

با اینکه تخم مرغ شانسی از معروفیت بالایی برخوردار است اما برای برخی شهروندان خرید تخم مرغ، معادل بدشانسی صرف است.

بدین معنی که از وقتی تخم مرغ گران شده و مرغ‌ها به اصطلاح تخم طلا می‌گذارند، تعدادی از فروشنده‌ها نیز  از فرصت استفاده کرده و برچسب « در این مکان تخم‌مرغ ارزان توزیع می‌شود» را روی شیشه مغازه نصب می‌کنند. 

شهروندان از همه جا بی‌خبر  هم که  تحت تاثیر ارزانی قرار گرفته‌اند برای خرید چند  شانه تخم مرغ زیر قیمت بازار، وارد مغازه می‌شوند. 

با وجود این  وقتی به منزل می‌رسند و کمی دقت می‌کنند در کمال بد شانسی متوجه می‌شوند که شانه‌های زیرین، مملو از تخم‌مرغ‌های ریزی است که بیشتر به تخم کبوتر شبیه اند تا تخم‌ مرغ.

البته بدشانسی به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا به طور معمول چند تایی از تخم‌مرغ‌های شانه‌های زیرین نیز شکسته و خراب است.

کد خبر 57339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز