دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: منوچهر متکی، در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه خبری سی ان ان گفت: ایران با تمام وجود در مقابل هر تهاجم یا تهدیدی از خاک خود دفاع می‌کند.

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه، در واکنش به هیاهوی جدید غرب علیه کشورمان با تاکید بر لزوم تغییر سیاستهای خصمانه غرب به ویژه آمریکا در قبال کشورمان گفت: نه آمریکا و نه خاورمیانه هیچکدام این توانایی را ندارند که شاهد جنگ دیگری در منطقه باشند.

منوچهر متکی خاطر نشان کرد: تحلیل ما از اوضاع کنونی این است که در حقیقت نه منطقه خاورمیانه، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری در جهان توانایی این را ندارد که شاهد یک عملیات نظامی دیگر در منطقه خاورمیانه باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بار دیگر به این موضوع اشاره کرد که ایران هیچگاه در اندیشه حمله به کشور دیگری نبوده  اما با این وجود در مقابل هر گونه حمله، تهاجم و یا تهدیدی از خاک خود دفاع خواهد کرد.

متکی در ادامه با رد اتهامات بی‌اساس غرب مبنی براینکه ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای است، گفت: ما اساسا معتقدیم که تسلیحات هسته‌ای نه فقط برای کشورهای کوچک، بلکه برای کشورها و قدرت‌های بزرگ نیز راه حلی برای مشکلاتی که با آنها، روبرو هستند ،نیست و این سلاحها نمی توانند امنیت را برای دارندگان آن به ارمغان بیاورند. تنها مورد استفاده از سلاحهای هسته ای ویرانی و تباهی است.

وزیر امور خارجه ایران ضمن درخواست از غرب برای تغییر دیدگاه خود در قبال ایران و نگریستن به تهران با یک زاویه دید جدید، گفت: ما به آنها می‌گوییم که با تغییر عینک‌های خود قادر خواهند بود تا شفاف‌تر و بهتر از قبل مسائل را ببینند. ایران خود را به باقی ماندن در یک مسیر سازنده و کمک به حل مسائل و مشکلات بین‌المللی ملزم می‌داند.

کد خبر 57297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز