سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز جمعه ۲۱ آذر مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونای شرکت فایزر را صادر کرد و انتظار می‌رود نخستین موارد واکسیناسیون در آمریکا در چند روز آینده انجام شود.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این واکسن که با همکاری شرکت آلمانی بیونتک ساخته شده است و کارآزمایی مرحله نهایی اثربخشی ۹۵ درصدی آن در جلوگیری از بیماری کووید-۱۹ را نشان داده است. FDA مجوز استفاده از این واکسن در افراد ۱۶ ساله و بالاتر را داده است.

انتظار می‌رود کارکنان مراقبت بهداشتی و سالمندان مقیم آسایشگاه‌ها بخش عمده دریافت‌کنندگان دور اول واکسیناسیون در این ماه که شامل ۲.۹ میلیون دوز می‌شود، باشند.

اوگور شاهین، مدیر ارشد اجرایی شرکت بیونتک گفت: «این واکسن به نجات جان زندگی‌ افراد در سراسر آمریکا کمک خواهد کرد و بازگشت به زندگی عادی را شتاب خواهد بخشید.»

مقامات بهداشتی آمریکا، شرکت‌های خدمات حمل‌ونقل، بیمارستان‌ّ‌ها و داروخانه‌ها در حال آماده شدن برای یک کارزار تلقیح واکسن در سراسر این کشور بوده‌اند. فایزر اعلام کرد توزیع واکسن را فورا شروع می‌کند و سیستم‌های بهداشت عمومی در ایالت‌ها در حال طرح‌ریزی برای شروع واکسیناسیون افراد از روز دوشنبه هستند.

دولت آمریکا قصد دارد واکسیناسیون را در هفته‌ها و ماه‌های آینده شتاب دهد، به خصوص اگر واکسن دوم کرونا ساخته شرکت مدرنا نیز به سرعت مجوز بگیرد. یک گروه مشاور در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) روز شنبه ملاقات خواهند کرد تا درباره دریافت واکسن در برخی از گروه‌ها مانند زنان باردار و افراد ۱۶ ساله تصمیم بگیرند.

تایید واکسن فایزر در هنگامی صورت می‌گیرد که موارد کرونا در آمریکا اوج گرفته است و هزاران مرگ در هر روز گزارش می‌شود، ظرفیت بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌ها در سراسر این کشور در حال پر شدن است و تهدید از کار افتادن سیستم‌های مراقبت بهداشتی در زیر فشار شدید بالا گرفته است.

کد خبر 572202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha