ایتالیا قصد دارد در در کارزاری که از ماه آینده شروع می شود، در میدان‌های هنری‌اش پاویون‌های به شکل گل پامچال برای توزیع واکسن‌های ضد کروناویروس برپا کند.

gazebo

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  رویترز ایتالیا که نخستین کشور غربی بود که دچار همه‌گیری کرونا شد، روز شنبه ۲۲ آذر جای بریتانیا را از لحاظ بیشترین میزان مرگ ناشی از کووید-۱۹ در اروپا گرفت.

دومینکو آرکوری، مسئول ویژه اورژانس کووید-۱۹ در شهر روز یکشنبه تایید کرد ایتالیا امیدوار است واکسیناسیون کارکنان اجتماعی و پزشکی و ساکنان آسایشگاه‌های سالمندان را با ۱.۸ میلیون دوز واکسن در میانه ماه ژانویه (اواخر دی)با یک ۱.۸ میلیون دوز واکسن آغاز کند.

آرکوری در یک گردهمایی خبری گفت پیش از آن هنگام، انتظار می‌رود کشورهای اروپایی یک روز را به عنوان روز شروع مشترک نمادین کارزارهای واکسیناسیون در سراسر این قاره انتخاب کنند.

به گفته آرکوری حدود ۳۰۰ محل واکسیناسیون در ایتالیا برپا می‌شود و هنگامی که کارزار واکسیناسیون به اوج خود برسد، این میزان به ۱۵۰۰ محل افزایش می‌یابد.

او گفت: «ما ممکن است بتوانیم چند آلاچیق واکسیناسیون در  میدان‌ها شروع کارزار بسازیم، اما هنگام شروع واکسیناسیون عمومی همه مردم به این پاویون‌ها دسترسی خواهند داشت.»

دولت ایتالیا اطمینان دارد که اغلب ایتالیایی‌ها تا ماه سپتامبر (شهریور) واکسینه خواهند شد.

کد خبر 572539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha