یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: طرح مسکن نوسازان که با هدف مشارکت فعال شهروندان در نوسازی بافت‌های فرسوده، توسط شهرداری تهران به اجرا درآمده‌است با مخالفت جدی وزارت کشور روبه‌رو شد

هرچند طرح مسکن نوسازان، که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اقدامی مناسب در راستای کاهش قیمت مسکن تلقی شد و از سوی شهروندان تهرانی نیز مورد استقبال گسترده قرار گرفت، اما وزارت کشور از اجرای این طرح به بهانه نداشتن مجوز از وزارت مسکن، وزارت کشور و بانک مرکزی جلوگیری کرده‌است.

بر این اساس وزارت کشور به شهرداری تهران 10روز مهلت داده‌است تا مجوز‌های این طرح را به مسئولان مربوطه در وزارت کشور ارائه کنند، در غیراین‌صورت طرح نوسازان غیرقانونی اعلام شده و اجرای آن متوقف خواهد شد.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، در رابطه با اظهارات مسئولان وزارت کشور مبنی بر ضرورت دریافت مجوز از مراجع ذی‌ربط برای اجرای طرح مسکن نوسازان و کافی نبودن مصوبه شورای شهر برای انجام این کار به فارس گفت: داشتن مصوبه شورای شهر برای فروش متری مسکن و در راستای آن فروش اوراق مشارکت به معنای اخذ نکردن مجوز از سایر مراجع قانونی مرتبط با مسئله نیست.

مدیرکل اداره امور شهرداری‌ها در وزارت کشور نیز اظهار داشت: با وجود تأکیدهای قانونی، درصورتی که شهرداری نسبت به اخذ مجوزهای مورد نیاز برای فروش متری مسکن اقدام نکند، اجرای طرح متوقف می‌شود.

غلامحسین تابش‌فر با بیان اینکه شهرداری برای اجرای طرح مسکن نوسازان و فروش متری واحدهای مسکونی به همراه اوراق مشارکت از وزارت مسکن، بانک مرکزی و وزارت کشور مجوزهای قانونی لازم را هنوز اخذ نکرده است، افزود: شهرداری باید قبل از اقدام خود نسبت به پیش فروش متری واحدهای مسکونی، مجوزهای قانونی مورد نیاز را از مراجع مذکور دریافت می‌کرد و تنها به مصوبه شورای شهر تهران در این رابطه بسنده نمی‌کرد.

مدیرکل اداره امور شهرداری‌ها در وزارت کشور در رابطه با اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه برای اجرای این طرح و فروش متری واحدهای مسکونی با سعیدی کیا وزیر مسکن و مظاهری رئیس‌کل بانک مرکزی شخصا مذاکره کرده است، گفت: انجام گفت‌وگوی شفاهی به معنای اخذ مجوز نیست.

این مجوز شفاهی باید به‌صورت مکتوب درآید و برای وزارت کشور ارسال شود. درصورت ارائه نکردن مجوز ظرف 10 روز آینده، سرپرست وزارت کشور طبق اختیارات خود به استناد ماده 77 قانون شوراها توقف اجرای طرح را اعلام خواهد کرد و این موضوع از طریق درج در روزنامه‌های کثیرالانتشار به اطلاع عموم خواهد رسید.

سازمان نوسازی شهر تهران از 23 خرداد تا 4 تیر 87 به استناد مصوبه شورای شهر تهران اقدام به درج آگهی برای پیش فروش 5 هزار و 500 واحد مسکونی از طریق فروش اوراق مشارکت با سود 24 درصد کرد.

کد خبر 57216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز