رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره مراحل تولید واکسن کرونای ایرانی توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور گفت: اتفاقی که در ستاد برای تولید واکسن کرونا افتاده، چیزی غیر از لطف خدا و تکیه بر جوانان نخبه نیست.

او با بیان این‌که ساعت ۴ صبح پیامی از دانشمندان تولید واکسن برای من از سایت تولید ارسال شد که شور و نشاط خاصی در صدایشان احساس می‌شد، توضیح داد: ما مطمئنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید خواهیم کرد.

مخبر افزود: بنده و همه همکارانم در ستاد اجرایی فرمان امام آمادگی تزریق واکسن کرونا را داریم و ما همه این واکسن را تزریق خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این‌که همه تجهیزات آماده و خط تولید آن مهیا شده است، گفت: با مجوزی که وزارت بهداشت صادر کرده است، ان‌شاءالله هفته اول دی‌ماه تزریق این واکسن انجام خواهد شد و مراحل آن به صورت آزمایشگاهی روی افراد بررسی خواهد شد.

مخبر ادامه داد: این نوع واکسن از ویروس کشته‌شده تولید می‌شود و کمترین تبعات را خواهد داشت.

او با بیان این‌که هموطنان ما هیچ مشکلی در تزریق و تهیه این واکسن در کشور نخواهند داشت، افزود: هر فاز تزریق این واکسن ٢٨ روز طول می‌کشد و این فرایند در ٣ فاز انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این‌که این واکسن ابتدا روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد و روی جنسیت‌ها و یون‌های مختلفی آزمایش می‌شود، گفت: در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود و می‌توانیم به تولید انبوه برسیم.

به گفته مخبر، افراد زیادی در حال حاضر داوطلب هستند تا این واکسن را تزریق کنند، همچنین این افراد باید معیارهای لازم از نظر سازمان جهانی بهداشت را داشته باشند تا بتوانند این واکسن را دریافت کنند.

مخبر افزود: ٣ تا ۴ ماه بعد از تست انسانی، ما به نقطه‌ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی‌نیاز می‌شود.

مخبر با اشاره به این‌که امروز ۵ تفاهم‌نامه بین ما و وزارت جهاد کشاورزی منعقد می‌شود، گفت: ۶ میلیون هکتار زمین زراعی داریم که با این تفاهم‌ها به ٨ میلیون هکتار خواهد رسید.

او با بیان این‌که ۶ میلیون تن تولید کشاورزی را به ١٨.۵ میلیون تن خواهیم رساند، افزود: همچنین ۴٨ هزار تن گوشت توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید شده است.
 

کد خبر 572094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha