ناحیه ۳ شهرداری منطقه یک با داشتن ۳ محله دربند، امامزاده قاسم(ع) و گلابدره یکی از نواحی است که بخش اعظم آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و ساخت‌وساز و نوسازی در این محله‌ها بیشتر رسم است. با توجه به نوسازی و کارهایی که انجام شده است با «محمد بهمئی» شهردار این ناحیه گفت‌وگو کرده‌ایم.  

محمد بهمني

 چه کارهایی برای به حداقل رساندن بافت فرسوده در این ناحیه منطقه یک انجام شده است؟  
با توجه به مراجعات حضوری و ملاقات‌هایی که با شهروندان در مساجد به همراه شورایاری‌ها داشته‌ایم مردم به نوسازی بافت فرسوده تشویق شده‌اند. در همین زمینه شهـــرداری بسته‌های تشویقی متعددی در این‌باره دارد که مهم‌ترینش صدور پروانه بدون هزینه‌ای برای متقاضیان است و شهرداری از حق خود می‌گذرد تا شاهد نوسازی و رونق شهرسازی در شهر باشیم. محله گلابدره از محله‌هایی است که با مجوز و بی‌مجوز طی سال‌های گذشته در آن ساخت‌وساز صورت گرفته است. اما با وجود این نیاز به رسیدگی بیشتری نسبت به محله‌های دیگر در این ناحیه هست.  
 چه کار دیگری در این حوزه در اولویت برنامه‌های شهرداری این ناحیه است؟  
برنامه دیگر تشکیل کمیسیون رفع خطر است. به همین منظور بازدیدهای میدانی به‌صورت مستمر در معابر منطقه در حال انجام است. چنانچه دیوارهای در حال ریزش به سمت معابر یا خیابان شناسایی شود در این کمیسیون بررسی و رسیدگی می‌شود. امسال حداقل ۵۰ نقطه از این دیوارهای پرخطر و اشیای پرخطر در ساختمان شناسایی شد. پس از شناسایی به مالک اخطارهای لازم ابلاغ شد که بهره‌برداران ملک براساس قانون موظف به رسیدگی مشکل هستند. گاهی در این میان گودبرداری‌هایی صورت گرفته و بنا به دلایلی کار رها شده است. در این مواقع که ملک در مرحله گودبرداری است باید سریعاً خطر را رفع کنند.  

 چه اقداماتی برای گودهای پرخطر و کم خطر انجام شده است؟  
گودهایی با کمتر از ۹‌متر ارتفاع به‌عنوان گودهای کم خطر، گودهایی با ۹ تا ۲۵‌متر ارتفاع گودهای پرخطر و گودهایی با بیش از ۲۵‌متر ارتفاع گودهای پرخطر بالا تقسیم شده‌اند. تاکنون ۶ گود پرخطر در ناحیه شناسایی شده است. این موضوعات مسائل حقوقی خاص خود را دارند. برای رسیدگی به این گودها در مرحله نخست اخطار ابلاغ شد تا مالکان اقدامات لازم را انجام دهند. از این تعداد تنها یک مالک به شهرداری ناحیه مراجعه کرد و نامه زمان‌بندی با نظارت ناظر در حال رسیدگی است. شهرداری برای یک گود با رأیی که از دادگاه گرفته در حال رفع خطر است و ۳ گود پرخطر دیگر چنانچه برنامه اجرایی از معاونت عمران مرکز گرفته شود اقدام به رفع خطر خواهیم کرد.

کد خبر 571467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha