پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

بوستان بزرگ ولایت یکی از بهترین پاتوق‌ها نه تنها برای اهالی منطقه19، بلکه برای ساکنان مناطق همجوار آن به‌خصوص در روزهای کرونایی است.

16

همهشری آنلاین _ زهرا بلندی:  این بوستان با مساحت 6 هکتار، سال1390 در تهران، انتهای بزرگراه نواب، تقاطع بزرگراه شهید تندگویان و در زمین‌های پادگان قلعه‌مرغی ساخته شد و دارای امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی مانند شهربانو، شهر ورزش، قلعه شادی است. در روزهایی که به دلیل همه‌گیری کرونا بسیاری از مجموعه‌های ورزشی تعطیل یا نیمه تعطیل است، اینجا پاتوق ورزشکاران و ورزش‌دوستان شده است. بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ساکن مناطق16، 17، 18 و 19 برای تمرین این بوستان را انتخاب می‌کنند.

در ساعات مختلف روز دوچرخه‌سواران و اسکیت‌سواران را می‌توان دور تا دور این بوستان دید. جوانان در برخی محدوده‌ها در حال بازی والیبال و فوتبال هستند و در برخی نقاط کلاس‌های رزمی در حال برگزاری است. تماشای زن و مرد و پیر و جوان در حال پیاده‌روی یا دویدن در مسیر پیاده‌رو، حس سرزندگی و تندرستی را چند برابر می‌کند. بوستان ولایت دارای 4 در اصلی است و با توجه به محاسبات انجام شده ظرفیت پذیرش حداقل 150 هزار نفر را در روز دارد. در مجموعه بوستان ولایت چندین مجموعه پارکینگ روباز با گنجایش نهایی 3 هزار و 500 واحد به همراه کندرو سرتاسری که باعث می‌شود بار ترافیکی به بزرگراه‌های اطراف تحمیل نشود، از مزیت‌های قابل تأمل این مجموعه است.

کد خبر 571275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha