همشهری آنلاین: وزیر خارجه ایران در جمع سفیران 57 کشور اسلامی در سازمان ملل، با تشریح مواضع ایران، بر ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، منوچهر متکی در این نشست که روز پنجشنبه و جهت ملاقات سفرای کشورهای اسلامی در نیویورک با وی برگزار شده بود، تاکید نمود طی سالهای اخیر هجمه های شدیدی علیه ارزشهای اسلامی طراحی و صورت گرفته که جملگی مبتنی بر اغراض خاص یا برداشتهای اشتباه از تعالیم نجات بخش دین مبین اسلام بوده و این روند اخیرا به حدی شدت یافته که به قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) نیز بی‌احترامی می‌شود و این موضوعی است که برای امت اسلامی به هیچوجه قابل تحمل نیست و کشورهای اسلامی باید با وحدت و انسجام بیشتری با این تهدیدات برخورد کنند.

متکی همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در انتخابات سالجاری برای عضویت در شورای امنیت تنها کاندیدای مسلمان از آسیاست بر اهمیت و ضرورت حمایت یکپارچه کشورهای اسلامی از عضویت جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت تاکید نمود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین آخرین تحولات مربوط به همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحولات مربوط به بسته پیشنهادی کشورمان در خصوص مسائل هسته‌ای و نیز بسته پیشنهادی شش کشور را تشریح کرد.

متکی در ادامه به اقدام سیاسی دولت کانادا طی سال‌های اخیر در ارائه قطعنامه علیه وضعیت حقوق بشر در ایران اشاره کرد و با زیر سوال بردن اهداف و انگیزه‌های چنین اقدامی خواستار برخورد و مقابله کشورهای اسلامی با چنین رویکردهائی شد و از مواضع این کشورها در حمایت از مواضع کشورمان قدردانی کرد

کد خبر 56934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز