چندین روز از اجرای محدودیت‌های کرونایی می‌گذرد، اما به دلیل کمبود اتوبوس‌های درون‌شهری شاهد ازدحام مسافران در برخی ایستگاه‌های اتوبوس از جمله در محله امیرآباد هستیم.

سوم

در خط اتوبوسرانی کردستان-میدان ولی‌عصر(عج) و خط شهرک والفجر-میدان انقلاب اسلامی ازدحام مسافران نسبت به پیش از اجرای طرح ممنوعیت تردد بیشتر شده است. این ازدحام تا قبل از اجرای طرح و حتی شیوع کرونا هم وجود داشت، ولی این روزها تشدید شده است. دبیر شورایاری محله امیرآباد هم این موضوع را تایید کرد و گفت: «در شرایط فعلی که تعداد مبتلایان به کرونا روزبه‌روز در حال افزایش است، اگر سرپرست خط به رانندگان اجازه سوارشدن بیش از دو تا سه مسافر را ندهد، طبیعتا با ورود مسافران در ایستگاه‌های میانی یا ایستگاه‌هایی که معمولا مسافر بیشتری دارند، شهروندان کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.» سیامک سمنانی‌نژاد بیان کرد: «با شیوع کرونا و نامناسب بودن شرایط اقتصادی، باید تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد. متاسفانه هنوز هم تا کنار جایگاه راننده یا حتی مقابل در اتوبوس، مسافرانی را می‌بینیم که سرپا ایستاده‌اند.»

  • استقبال همراهان بیمار شهرستانی از ناوگان اتوبوسرانی

صالح محبی، یکی از اهالی هم گفت: بیماران شهرستانی اغلب در مراکز درمانی منطقه ۶ مثل بیمارستان شریعتی و امام خمینی(ره) تردد دارند. شیوع کرونا و وضع قوانین برای ممانعت از تردد ماشین‌ها با پلاک شهرستان این افراد را ترغیب به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص اتوبوس کرده است. به گفته محبی، به دلیل در تماس بودن این افراد با بیمارانی که اغلب مبتلا به کرونا هستند و محیط آلوده بیمارستان، سوار شدن آنها در اتوبوس‌هایی که مسافران با فاصله کم ایستاده‌اند، می‌تواند موجب سرایت ویروس شود.

  • راهکار حل مشکل، افزایش ناوگان است

درباره این مشکل هم‌محله‌ای‌ها با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ شهرداری گفت‌وگو کردیم. محمد عندلیب گفت: «پیگیری افزایش ناوگان اتوبوسرانی جزو وظایف شهرداری است، اما با توجه به اعتبار مورد نیاز، شهرداری به‌تنهایی قادر به تامین ناوگان نیست.» او ادامه داد: «طی جلسه‌ای که به‌تازگی با دکتر هاشمی داشتیم هم صراحتا دستور به ‌کارگیری تمامی ظرفیت شهرداری تهران در زمینه ناوگان حمل‌ونقل صادر شد تا در حد توان به فاصله‌گذاری اجتماعی کمک شود.» در حال حاضر اتوبوس‌های فرسوده زیادی در مناطق مختلف شهر تردد دارند، ولی توان مالی شهرداری برای نوسازی این ناوگان محدود است.   معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ برای پیگیری این موضوع حین گفت‌وگو با ما تماسی با مدیر اتوبوسرانی منطقه ۶ برقرار کرد.
عندلیب پس از مطرح کردن موضوع با او، به نقل از شادرام گفت: «افزایش ناوگان راهکار حل این مشکل است. راهکار دیگر، تغییر مد از اتوبوس به مینی‌بوس است. در حال حاضر، اجرای این راهکار شدنی‌تر به نظر می‌رسد، چون تامین مینی‌بوس راحت‌تر است.»
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه۶ افزود: «شهرداری تعدادی مینی‌بوس نو خریداری کرده و در خطوطی که با ازدحام مسافر مواجهند و از طرفی امکان تغییر مد از اتوبوس به مینی‌بوس وجود دارد، این طرح را اجرا می‌کند. این‌که چنین تغییری جوابگوی مشکل شهروندان خواهد بود یا خیر، باید بررسی شود.»  این روزها در آخرین ساعت‌های قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد، شاهد ازدحام مسافران در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خطوط اتوبوسرانی هستیم. شرایط نامناسب اقتصادی هم به اغلب شهروندان اجازه استفاده از تاکسی‌های تلفنی یا اینترنتی را نمی‌دهد. باید دید با توجه به صحبت‌های این مسئول و گلایه‌های شهروندان، شرکت واحد اتوبوسرانی با در نظر گرفتن تعداد مسافران و پاندمی کرونا چه تصمیمی می‌گیرد. آیا تغییر مد از اتوبوس به مینی‌بوس اجرایی می‌شود یا خیر.

کد خبر 568444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha