مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

محمدیاسین دهقان-  یزد- خبرنگار: یکی از نقایصی که به‌ویژه در فصل تابستان متوجه سیستم حمل ونقل عمومی شهر به‌خصوص اتوبوس‌ها است، نامناسب بودن ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوس است.

ساماندهی ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوس

بسیاری از مسافران به دلیل نداشتن سرپناه مناسب در ایستگاه‌ها و پایانه‌ها رغبتی برای انتظار کشیدن ندارند و سفر با خودروهای شخصی را ترجیح می‌دهند، از این رو سامان‌دهی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها در افزایش آمار مسافران تاثیر بسزایی دارد. معاون فنی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهردار  یزد می‌گوید: در سال ۹۷ با توجه به مصوبه شورای شهر یزد و هماهنگی صورت‌گرفته برابر با ردیف بودجه نسبت به خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه مینی‌بوس اقدام شد که یکی از این مینی‌بوس‌ها ویژه معلولان است.

«داوود زارع» ادامه می‌دهد: این ناوگان در مسیرهای ۵۸ گانه اتوبوسرانی یزد و حومه در حال خدمت‌رسانی است. وی به دیگر اقدامات سازمان برای ارائه بهترین خدمات به مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی شهر از جمله بهسازی و مناسب‌سازی پایانه‌های اتوبوسرانی اشاره می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر ۶ پایانه درون شهری در یزد فعال و در حال خدمات‌رسانی به مسافران است. معاون فنی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد درباره کیفیت پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس شهری می‌گوید: با توجه به این‌که چند سال از عمر پایانه‌ها می‌گذرد، نیاز است که در بودجه شهرداری یزد اعتبارویژه‌ای برای ساماندهی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها در نظر گرفته شود. وی همچنین بر ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی ایستگاه‌ها با رویکرد تقاضای سفر تاکید می‌کند و از استقبال از مشارکت بخش خصوصی برای ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس شهری و تلاش برای جلب مشارکت خبر می‌دهد.

کد خبر 445331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha