سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: فرانسه از دیروز برای یک دوره 6 ماهه رهبری اتحادیه اروپا را به دست گرفت

به گزارش شبکه خبری بی‌بی سی،فرایند تحویل ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به فرانسه، غروب دوشنبه در نووا گوریکا، در جنوب اسلوونی، طی مراسمی با حضور برنار کوشنر وزیر خارجه فرانسه آغاز شد.ساعاتی بعد پس از غروب، برج ایفل پاریس با نور آبی و ستاره‌های طلایی که نماد اتحادیه اروپاست نورافشانی شد.

فرانسه دستور کاری بلندپروازانه را برای دوره 6 ماهه سکانداری خود بر اتحادیه اروپا تدارک دیده است که شامل مسئله مهاجرت، دفاع و کشاورزی می‌شود.

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه ورئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در گفت‌وگوبا شبکه فرانس 24طرح‌های خود را برای 6 ماه ریاست فرانسه براتحادیه اروپا اعلام کرد.

وی گفت: در شیوه ساختن اروپا اشتباهاتی روی داده است. بنابراین باید به‌طور بنیادی شیوه ساختن اروپا را تغییر دهیم.

سارکوزی در این گفت‌وگو تلاش کرد رهبران اروپا را متقاعد کند که تمایل دارد از آنها در برابر خطر جهانی‌سازی‌ حمایت کند. او گفت باید به شکل عمیق دیدگاه خود را درباره اروپا تغییر دهیم.

سارکوزی در این گفت‌وگو از بانک مرکزی اروپا برای بالابردن نرخ بهره خود که قرار است تا پایان هفته صورت گیرد انتقاد کرد.وی همچنین از بالا بودن مالیات در برخی کشورها از جمله آلمان انتقاد کرد و گفت که پایین آوردن میزان مالیات‌ها یکی از اولویت‌های او خواهد بود.

سارکوزی با توجه به افزایش جهانی بهای نفت در2سال گذشته تصریح کرد: نمی‌توان با توجه به این وضع در میزان مالیات‌ها تغییری نداد.وی خواستار هماهنگی کشورهای اروپایی برای تعیین مالیات بر سوخت شد.

رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگو همچنین خواستار مهاجرت قانونمند شد و از بسته پیشنهادی اروپایی خود در زمینه مهاجرت و پناهندگی دفاع کرد.رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا همچنین از بسته پیشنهادی خود در زمینه محیط زیست و انرژی دفاع کرد و گفت: اروپا باید در این زمینه به یک الگو تبدیل شود.

اولین  دردسر  رئیس جدید اتحادیه اروپا

لخ کاچینسکی، رئیس‌جمهوری لهستان دیروز ساعاتی پس از آغاز ریاست ادواری فرانسه بر اتحادیه اروپا، طی اظهاراتی ضمن بی‌هدف خواندن ایجاد اصلاحات در ساختار اتحادیه اروپا و پیمان لیسبون از عدم‌امضای این پیمان خبر داد.

روزنامه فرانسوی لوموند در شماره دیروز خود به نقل از کاچینسکی نوشت:در حال حاضر مسئله امضای این پیمان فاقد ارزش است.

کاچینسکی خاطرنشان کرد: هیچ‌چیز نمی‌تواند مرا مجبور به امضای این پیمان کند. حتی اگر پارلمان نیز از من بخواهد که این کار را انجام دهم، باز هم از انجام آن خودداری خواهم کرد.

پارلمان لهستان در ماه آوریل گذشته پیمان لیسبون را که هدف آن ایجاد اصلاحات در فعالیت‌های نهادهای اروپایی است، تصویب کرده بود اما بنابر قانون اساسی لهستان این پیمان برای پذیرفته ‌شدن قطعی نیازمند امضای رئیس‌جمهوری این کشور است.

کد خبر 56743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز