مناطق جنوبی تهران بزرگراه‌های متعددی در دل خود دارند که نقش مهمی در تردد آسان خودروها ایفا می‌کنند.

سرعت

همشهری آنلاین _ میلاد رفاقتی: این محورهای مواصلاتی، نه تنها باعث تسهیل در رفت‌وآمد ساکنان مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شده‌اند، بلکه رانندگان می‌توانند در زمان کمی از طریق آنها به نقاط مختلف پایتخت دسترسی پیدا کنند.

  • بزرگراه آزادگان

بزرگراه آزادگان در اصطلاحات ترافیکی به نوعی یک شاهراه محسوب می‌شود و یکی از راه‌های ورودی و خروجی پایتخت است. این بزرگراه از طریق خیابان شهید رجایی به شهرری متصل می‌شود تا مسیر مناسبی برای مسافرانی باشد که می‌خواهند از شهر تهران خارج شوند. این بزرگراه در روزهای تعطیل و پایان هفته، ترافیک زیادی دارد.  
دسترسی‌ها: ساکنان شهرک وصال و محله‌های تختی و علی‌آباد به این بزرگراه در جنوب منطقه دسترسی مستقیمی دارند. اهالی ساکن در محله‌های باغ آذری، خزانه و شهرک بعثت هم می‌توانند با استفاده از خیابان فداییان اسلام وارد این بزرگراه شوند.

  • بزرگراه بعثت

بیشترین بخش بزرگراه بعثت که یک بزرگراه شرقی و غربی محسوب می‌شود، در منطقه ۱۶ قرار دارد. این بزرگراه نقش مهمی در دستیابی مسافران به شهرهای جنوبی، شمالی و شرقی کشور دارد.  
دسترسی‌ها: ساکنان محله‌های جوادیه، خزانه، باغ آذری و شهرک بعثت دسترسی آسان‌تری نسبت به محله‌های دیگر به این بزرگراه دارند. اهالی ساکن در محله نازی‌آباد هم می‌توانند از طریق خیابان شهید رجایی و ساکنان محله علی‌آباد با تردد در خیابان فداییان اسلام به این بزرگراه دسترسی پیدا می‌کنند.

  • بزرگراه شهید نواب

این بزرگراه از خیابان آزادی در شمال شهر آغاز می‌شود و به بزرگراه شهید تندگویان در جنوب تهران می‌رسد. ضلع شمالی این بزرگراه به بزرگراه شهید چمران متصل می‌شود. این بزرگراه در محله جوادیه به منطقه ۱۶ می‌رسد و مرز غربی این منطقه را تشکیل می‌دهد.   دسترسی‌ها: ساکنان محله جوادیه بیش از بقیه به این بزرگراه دسترسی آسان دارند. اهالی باغ آذری، خزانه و نازی‌آباد با قرارگیری در بزرگراه بعثت و ساکنان محله یاخچی‌آباد هم به واسطه خیابان بهمنیار به این بزرگراه می‌رسند.

  • ۴ بزرگراه سهم منطقه ۱۶ از شریان‌های اصلی پایتخت است که هریک سهم مهمی در شبکه بزرگراهی شهر تهران دارند. این بزرگراه‌ها شامل بزرگراه بعثت، بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید نواب صفوی و بزرگراه شهید تندگویان هستند. البته این بزرگراه‌ها به‌صورت کامل در منطقه ۱۶ قرار ندارند و از مناطق دیگر وارد این منطقه و به مناطق دیگر وصل می‌شوند.
  • ۲ دوربین کنترل سرعت در بزرگراه‌های منطقه ۱۶ نصب شده است که در بزرگراه آزادگان قرار دارند.   نصب دوربین ثبت تخلفات رانندگی از نوع سرعت غیرمجاز هم به تازگی در مسیر شمال به جنوب خیابان فداییان اسلام نصب شده که نقش بزرگراه را در این منطقه ایفا می‌کند.
  • ۳/۶ کیلومتر، بیشترین مسافت بزرگراه آزادگان است که در این منطقه واقع شده است.
  • ۳ ایستگاه بی. آر. تی در بزرگراه بعثت وجود دارد که ایستگاه پارک بعثت مربوط به خط ۸ و ایستگاه‌های امامی و چیت‌سازی مربوط به خط ۴ هستند. تنها ایستگاه مترو منطقه ۱۶ هم که به بزرگراه‌ها نزدیک است، ایستگاه ترمینال جنوب در خط یک مترو است.
  • ۱ دوربین نظارتی در بزرگراه بعثت وجود دارد که در تقاطع بزرگراه آزادگان و خیابان خزانه بخارایی نصب شده است.

  • ۹/۵ کیلومتر از شبکه بزرگراهی تهران بزرگ در قالب ۴ بزرگراه از منطقه ۱۶ عبور می‌کند. کوتاه‌ترین بزرگراه در این منطقه بزرگراه شهید تندگویان است که فقط ۱/۱ کیلومتر آن در منطقه ۱۶ قرار دارد.

کد خبر 557053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha