شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

«سازمان برنامه» یکی از محله‌های منطقه ۵ است که از طریق بزرگراه شهید «حکیم» به ۲ بخش سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی تقسیم می‌شود.

برج سپید

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور:  محله سازمان برنامه جنوبی از بزرگراه شهید حکیم تا بزرگراه «تهران‌ـ کرج» و از شرق به غرب از بزرگراه شهید «ستاری» تا بزرگراه شهید «باکری» امتداد دارد. بافت محله سازمان برنامه جنوبی مسکونی است و با وجود اینکه خانه‌سازی در آن از حدود سال ۱۳۵۰ آغاز شده است اما به ندرت می‌توان برج و ساختمان‌های بسیار بلند در آن مشاهده کرد. حتی هنوز مغازه‌های کوچک و به دور از مدرنیته و نوسازی به همان صورتی که از ابتدا آغاز به کار کرده‌اند، باقی مانده‌اند. اما در این محله «منبع آب» به یکی از نوستالژی‌ها تبدیل شده است.

به گفته «داود میرزایی»، از شهروندان محله، از این منبع آب در دهه ۵۰ و ۶۰ برای تهیه آب شرب استفاده می‌شد. چون محله لوله‌کشی آب شهری نداشت. در آن دوران بالا رفتن از منبع برای کودکان و نوجوانان جزو تفریح‌های آنها به شمار می‌آمد و به دور از ترس و حادثه از ستون‌های منبع بالا می‌رفتند و هرکسی زودتر به نقطه پایان می‌رسید، برنده می‌شد. اما این روزها با وجود زمین‌های چمن و احتیاط‌های کودکانه، دیگر بالا رفتن از منبع تفریح نیست و منبع آب به تماشای شهر نشسته است.

کد خبر 568806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha