بزرگراه‌هاو زیرگذرها که دستاورد بی چون و چرای زندگی شهری است و با هدف توسعه شبکه ارتباطی ساخته شده اند با همه ضرورتی که در امر تسهیل در رفت و آمد شهروندان دارند گاهی به یک مانع بزرگ تبدیل می شوند؛ مانعی که در اغلب موارد یک محله را به ۲ بخش تبدیل می کند و به دسترسی شهروندان بومی لطمه می زند.

زیرگذر شهران جنوبی

همشهری آنلاین – سمیراباباجانپور: سال ۱۳۸۶ وقتی زیرگذر شهران جنوبی ساخته شد اهالی فکر نمی کردند با ساخته شدن این زیرگذر که رفت و آمد آنها به سمت بزرگراه همت را هموار می کند می تواند زمینه ساز یک مشکل بزرگ برای محله شود. مشکلی که باعث شده است شورایاران محله شهران جنوبی ۱۱ سال پله های شهرداری را بالا و پایین بروند تا بالاخره بتوانند تأیید اجرای  پروژه ساخت پل دوربرگردان را برای این محدوده بگیرند.  
دبیر شورایاری محله شهران جنوبی خبر ساخت پل دور برگردان محله شهران جنوبی را یک دستاورد مهم برای محله عنوان می کند و می گوید:« شاید باورتان نشود ولی  تقسیم محله به ۲ بخش شرقی و غربی نه تنها دسترسی به این ۲ بخش را با مشکل روبه رو کرده بلکه به کسب و کار کسبه نیز لطمه زده است. » 
اهالی محله شهران جنوبی برای دسترسی به خیابان های سمیه غربی، قائم، طالقانی، المهدی، مطهری و گل های یک و ۲ باید یک مسیر طولانی را به سمت بلوار کوهسار طی کنند  و بعد از آن به سمت فلکه اول بروند و در نهایت وارد بخش شرقی محله شوند که این موضوع  بار ترافیک  کوهسار را تشدید کرده است. «حسن حاجی بیگی» می گوید:« دهه ۸۰ زمانی که زیرگذر شهران ساخته شد نه تنها به مسیر ارتباطی شرق و غرب محله توجه نشد بلکه طرحی نیز برای آینده در نظر نگرفتند. در حقیقت با تسهیل یک مسیر ارتباطی مسیر محلی را کور کردند. »
مراکز فرهنگی و ورزشی محله شهران جنوبی در نیمه شرقی آن واقع شده است و اهالی برای دسترسی به فرهنگسرای معرفت، سرای محله و ورزشگاه شهید دستجردی باید مسیر طولانی را طی کنند. دبیر شورایاری محله معتقد است که برای اجرایی کردن یک پروژه عمرانی حتماً باید پیامدهای ترافیکی و اجتماعی آن را هم در نظر گرفت. او می گوید: «کاسبان مراکز تجاری خیابان شهران جنوبی از این  تغییر مسیر گله مندند. خوشبختانه بعد از ۱۱ سال و ارائه طرح کارشناسی به شهرداری این طرح، پذیرفته و تأمین اعتبار شده است که امیدواریم به زودی عملیات عمرانی آغاز شود. »
 

فیلم طرح نهایی پروژه دوربرگردان شهران جنوبی
 

کد خبر 479950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha