همشهری‌آنلاین: ۳۰۰ استودیوی تولید موسیقی به صورت خانگی وجود دارد که موسیقی‌های بی‌کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رحیم شب‌خیز، صدابردار پیشکسوت و از اعضای کانون صدابرداران خانه موسیقی ضمن اعلام این مطلب گفت: غیرحرفه‌ای‌ها داخل کار ما شده‌اند و دارند این حرفه را به اضمحلال و نابودی می‌کشانند. و اگر کانون صدابرداران بتواند نظارتی بر کارها بکند که این وضعیت بی سر و سامان، ساماندهی شود، روند مطلوبی به دست خواهد آمد.

شب خیز که از ۳۸ سال قبل کار صدابرداری را آغاز کرده‌است با اشاره به آلبوم‌هایی که برای ارزیابی به ارشاد ودفتر امور موسیقی می‌‌آید گفت: از هر ۳۰ آلبومی که به ارشاد می‌آید، تنها یک آلبوم قابل شنیدن است و بر اساس معیارهای حرفه‌ای صدا برداری شده است و ۲۹ آلبوم دیگر ضعف‌های اساسی دارند.

در ادامه رحیم بقایی از دیگر پیش کسوتان صدابرداری موسیقی که در کارنامه کاری خود صدابرداری صحنه ای تمامی‌بزرگان موسیقی ایران از شجریان، علیزاده، مشکاتیان و ... را در پیشینه کاری خود دارد به وظایف کانون صدابرداران اشاره کرد و گفت: صدایی که در کنسرت‌ها می‌شنویم افتضاح و متاسفانه مونوپول برخی از صدابرادارن غیر حرفه‌ای شده است و نبود نقد و فضای نقد سبب شده تا بیشترین ضرر را در این میان تماشاگران و  شنوندگان موسیقی تقبل کنند که هزینه اصلی برگزاری این کنسرت ها را از جیب خود می‌پردازند.

بقایی یکی از کارهای اصلی کانون صدابرداران را نقد علمی‌سی دی های منتشره از بعد صدابرداری دانست و گفت که می‌توان با این کار به گسترش کیفیت صدا برداری توجه کرد.
وی همچنین استقلال خانه موسیقی را از جمله مهمترین هدف‌های خانه دانست و گفت که همه ما باید کمک کنیم که وابستگی خانه موسیقی به ارشاد کمتر و کمتر شود.

امیر انصاری از دیگر اعضای هیئت مدیره کانون صدابرداران بود که توجه به پیشکسوتان صدابرداری را از جمله اولویت های کاری هیئت مدیره بعدی دانست و گفت:اگر چه به صورت شفاهی ما برخی از نکات فنی کار با دستگاه‌های صدابرداری را از زبان پیشکسوتان این رشته می‌شنویم اما متاسفانه این اطلاعات باید  مکتوب و عمومی‌تر شود تا ما هم بتوانیم از تجربه‌های اساتید صدابرداری بهره ببریم.

سوسن بخشایش،‌ که ریاست این کانون را عهده دار است توجه به نسل جدید صدابرداران را ضروری دانست و گفت که باید فضایی را فراهم کرد که بتوان به نسل تازه صدابرداران میدان داد.

درادامه این نشست انتخابات هیئت مدیره تازه برگزار و از میان ۲۲ رای واریزی به صندوق، سوسن بخشایش (۲۱)، حسن درخشان (۲۰)، رحیم شب خیز(۲۰)، محسن فراهانی(۱۹) و امیر انصاری(۱۵) به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و رحیم بقایی با ۱۳ رأی به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند و برای بازرسی این کانون هم محمود آیت با ۱۹ رأی به عنوان بازرس اصلی و فرزاد میلانی با 3 رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

پیش از برگزاری انتخابات گزارش هیئت مدیره و بازرس قرائت شد که در آنها بر تلاش برای جا انداختن این کانون تاکید شده بود.

کانون صدابرداران خانه موسیقی با ۳۳ عضو کم عضو ترین کانون خانه موسیقی به شمار می‌رود.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است، یکی از افراد شرکت‌کننده در این مجمع، یکی از دلایل عدم ورود صدابرداران به این کانون را حضور اعضایی ذکر کرد که عمده آنها به نوعی به صدا و سیما وابسته‌اند و گفت که ترکیب هیئت مدیره کانون هم یک صدایی است و صدابراداران مستقل در آن کمتر حضور دارند.

وی پیشنهاد داد با اطلاع‌رسانی و دعوت از سایر اعضاء‌ و پیش کسوتان صدابرداری باید فضایی را فراهم آورد که این کانون انعکاسی از تمامی گرایش‌های صدابرداری در کشور باشد.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است، مجمع بعدی خانه موسیقی، انتخابات کانون خوانندگان سنتی است که به اعتقاد برخی از اهل موسیقی در زمره پرچالش‌ترین انتخابات خانه موسیقی در دور تازه به شمار می‌رود.

کد خبر 55550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز