سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: دولت متحد ملی نهایتاً باید قبل از یکشنبه‌ ۲۲ ژوئن (دوم تیر) اعلام شود.

به گزارش ایسنا نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگوی با روزنامه‌ السفیر، چاپ بیروت، خاطرنشان کرد: دلیلی برای تاخیر در تشکیل دولت متحد ملی وجود ندارد. لزوما این دولت باید نهایتا قبل از یکشنبه‌ آتی اعلام شود.

وی تصریح کرد: تاخیر تشکیل دولت به نفع هیچ کس نیست و فشارهای اقتصادی و معیشتی که وجود دارد مانع این امر است. البته اوضاع امنیتی نیز حساس و دقیق است و تمام این مسایل ما را بر آن می‌دارد که در تشکیل دولت متحد ملی تعجیل کنیم.

این در حالی است که درگیری‌های مسلحانه در البقاع در شرق لبنان دال بر ناامن شدن اوضاع لبنان است. این درگیری‌ها سه کشته و 4 زخمی بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی بعد از دیدار با میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا تصریح کرد: مشکل من با دولت بر سر پست‌های وزارتی است نه بر سر اسامی کسانی که تعیین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پازل معینی وجود دارد که باید حل شود و در جای خود قرار گیرد تا زمانیکه این پازل در جایش نباشد ما به نتیجه نخواهیم رسید.

در همین حال پدر یکی از سربازان اسرائیلی اسیر شده توسط حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ تاکید کرد: سرنوشت دو اسیر اسرائیلی هم زمان با نزدیک شدن به تبادل اسرا و اجساد میان حزب‌الله لبنان و اسراییل به زودی مشخص خواهد شد.

کد خبر 55295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز