فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه ۲ مهر اعلام کرد این ایالت احتمالا ایمن‌سازی جمعیتش را با واکسن کرونای ساخت شرکت چینی سینوواک در میانه دسامبر (اواخر آذر) شروع خواهد کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ژائو دوریا فرماندار ایالت سائوپولو گفت انتظار می‌رود در ماه اکتبر (اوائل آذر) ۵ میلیون دوز از این واکسن کرونای چینی به این پرجمعیت‌ترین ایالت برزیل وارد شود.

از طرف دیگر روزنامه فایننشال تایمز رو چهارشنبه گزارش کرد که بریتانیا قصد دارد که میزبان کارآزمایی‌های بالینی واکسن کرونا باشد که در آن داوطلبان به طور عامدانه با کروناویروس جدید آلوده می‌شوند تا میزان تاثیربخشی واکسن‌های بالقوه برای کرونا مشخص شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود این «کارآزمایی‌های چالشی» در ماه ژانویه (دی ماه) در یک مرکز قرنطینه در لندن شروع شود و حدود ۲۰۰۰ نفر داوطلب که از طریق گروه کنشگر مستقر در آمریکا به نام «یک روز زودتر» بسیج شده‌اند، در آن شرکت کنند.

گفته می‌شود امپریال کالج لندن رهبری دانشگاهی این کارآزمایی‌ها را به عهده خواهد گرفت، اما سخنگوی این دانشگاه حاضر به اظهار نظر در این باره نشد.

هر کارآزمایی بالینی در بریتانیا باید بوسیله «سازمان ناظر فراورده‌های پزشکی و مراقبت بهداشتی» (MHRA) از لحاظ بی‌خطر بودن و پروتکل آن تایید شود.

دولت بریتانیا و MHRA هم هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

در چند ماه اخیر این بحث مطرح بوده است که در صورتی که در صورتی که واکسن‌سازان نتوانند شمار کافی بیماران برای کارآزمایی‌های نهایی واکسن را پیدا کنند، شاید مجبور شوند کروناویروس را به داوطلبان سالم تزریق کنند تا معلوم شود آیا واکسن می‌تواند مانع عفونت بوسیله این ویروس شود یا نه.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز ابتدا واکسن به این داوطلبان تلقیح می‌شود و بعد آنها «یک دوز چالشی» کروناویروس را دریافت حخواهند کرد. این روزنامه نامی از واکسن‌هایی که در این طرح ارزیابی می‌شوند، نبرده است.

کد خبر 551818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha