دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

ثبت نام سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی، همچنان روی بازار سایر کد‌ها سایه سنگینی انداخته و قیمت آنها را پایین نگه داشته است.

با این تفاوت که در هفته گذشته به قول بازاریان با انتشار« ناگفته‌هایی» مربوط به برخی ویژگی‌های سیم‌کارت‌های جدید، تعداد متقاضیان این سیم‌کارت کاهش یافت و اندکی از سیطره ۱۵۰ هزار‌تومانی‌ها کاست.

برای نمونه مشخص شد میزان سقف مکالمات این سیم‌کارت‌ها (۰۹۱۰) ۲۰ هزار تومان است.

البته اگر کسی بخواهد بیش‌تر از این مبلغ صحبت کند باید سپرده‌ ۵۰ هزار تومانی در هر دوره را در اختیار یکی از دفاتر امور مشترکان به عنوان پیش‌پرداخت قرار بدهد تا بتواند به همان میزان مکالمه داشته باشد. همچنین این سیم‌کارت‌ها فاقد رومینگ هستند.

به گفته‌ آگاهان بازار، پیش از این دلیل بالا بودن تقاضا برای سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی، سرمایه‌گذاران و تجاری بودند که در یک زمان به خرید تعداد زیادی از این سیم‌کارت‌ها اقدام کردند.

با وجوداین، زمانی که همین گروه از خریداران متوجه شدند عرضه‌ این سیم کارت‌ها افزایش یافته و به میزان زیادی واگذار می‌شود و از طرفی قیمت آنها در حال کاهش است، تصمیم گرفتند سیم‌کارت‌هایشان را به بازار عرضه کنند.

طبق پیش‌بینی فعالان بازار، سیم‌کارت‌های ۰۹۱۲ در آینده‌ای نزدیک با اقبال بیشتری رو‌به رو می‌شوند زیرا نداشتن رومینگ و وجود محدودیت میزان مکالمه از مهم ترین مواردی است که می‌تواند به تمایل نداشتن مشترکان برای خرید سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰ با قیمت ۱۵۰ هزار  تومان تاثیر بگذارد.

البته ثبت نام سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی، قیمت سیم‌کارت‌ اعتباری همراه اول (۰۹۱۹) را نیز تا ۲۸ هزار تومان کاهش داده بود. این در حالی است که طی هفته گذشته سیم‌کارت مذکور با استفاده از اخبار یاد شده در مورد سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی، تا حدود ۳۴ هزار تومان نیز فروخته شد.

از سوی دیگر در هفته گذشته دارندگان سیم‌کارت‌ کد ۳ نیز با اختلال شبکه روبه‌رو شدند.

مشترکانی که با این مشکل مواجه می‌شوند با یکبار خاموش و روشن کردن تلفن همراه خود می‌توانند مشکل اختلال را برطرف کنند.

کد خبر 55174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز