دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر غیر منتظره وارد بیروت شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویتر، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، در ادامه سفر دوره‌یی‌اش به منطقه امروز در یک سفر غیر منتظره وارد بیروت شد.

وی در جمع خبرنگاران در لبنان هدف از این سفر را اعلام حمایت آمریکا از روند دموکراتیک در این کشور پس از امضای توافقنامه‌ رهبران سیاسی لبنان دانست که به بحران 18 ماهه در این کشور پایان داده است.

رایس هم چنین حمایت همه جانبه آمریکا را از حاکمیت و روند دموکراتیک در لبنان اعلام کرده و خاطر نشان کرد که در دیدار با رهبران لبنان در خصوص امکان حمایت آمریکا از موسسات آزاد و دموکراتیک در لبنان گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر رایس به لبنان پس از دیدار وی از سرزمین‌های اشغالی و اراضی فلسطینی و برگزاری نشست‌های جداگانه با رهبران فلسطین و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. [بیشتر]

رایس هم‌چنین امروز در پایان سفرش به سرزمین‌های اشغالی با ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و سلام فیاض نخست وزیر دولت موقت فلسطین نشست سه‌جانبه‌ای را برگزار کرد.

این نشست با حضور ژنرال ویلیام فریزر ناظر ویژه‌ آمریکا بر روند اجرای طرح نقشه‌ راه در اراضی فلسطینی، درخصوص موضوعات مورد اختلاف طرفین در روند صلح برگزار شد.

کد خبر 55161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز