معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.

حريرچي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انفجار کرونایی در برخی شهرها اتفاق افتاده است. در شهر تبریز از زیر ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده‌ایم و در قم نیز از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیدیم.

وی افزود: دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد. نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.

به گفته دکتر حریرچی، در صورت استفاده ۹۵ درصدی از ماسک و کاهش ۵۰ درصدی ترددها میزان مرگ کاهش خواهد یافت.

عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد. تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر بیماری کوویدـ۱۹ طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر تجمعی باعث افزایش آمار مبتلایان می‌شود و قطعا طی روزهای آتی در مدارس موارد مثبت کرونا مشاهده خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با وجود رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اتفاقات هفته‌های گذشته از جمله افزایش مسافرت‌ها به استان، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی مردم در روزهای گذشته و حوادث مرتبط با قهرمانی تراکتور دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان است.

کد خبر 550195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • mdf FR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    5 5
    خوب تهش چی واکسن کشف کردی
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    20 1
    جان مردم مهم نیست . مهم این است که مردم باور کنند که مقصر امریکاست . مردم باور کنند که پول مردم که در صندوق ذخیره ارزی قرار دارد برای آینده و دوام نظام است و نه برای تامین جان و معاش ضروری مردم . مردم باور کنند که اگر مقاومت کردند و دم بر نیاوردند در آن دنیا به بهشت میروند .
  • ناشناس IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    18 13
    دولت باید محدویت ها را به اجرا بگداردسفرها لغو بشد امکان عمومی محدویت مداراس تعطیل شود جان مردم مهمه اگر یک نفرسالم هم باشه ازکجا مشخص است که بیرون میاد کرونا نگیرد میدیریت کنید لطفا
  • مجیدعرب IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    16 0
    لعنت خدا بر مسبب این وضعیت
  • روح الله فرجی IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    واقعا سپاسگزارم از اطلاع رسانی شما