معاون وزیر بهداشت از روند صعودی بیماری کرونا در دو هفته اخیر در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در آذربایجان شرقی بیماری از متوسط کشوری پیشی گرفته و وضعیت نگران‌کننده است.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: ترددها و بازدیدهای امروز و دیروز و ترافیک سنگین ائل‌گلی، شلوغی پاساژها و مراکز خرید، فست‌فودها و بستنی‌فروشی‌ها از علت افزایش موارد مثبت در تبریز هستند.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای است که طی دو هفته اخیر در کل کشور، شاهد رشد صعودی بیماری کوویدـ۱۹ هستیم که در برخی استان‌ها حدود دو برابر شده است.

حریرچی با اشاره به افزایش روزانه‌ مرگ‌ومیر ناشی از کوویدـ۱۹ در این استان گفت: تعداد موارد بستری از ۴۰ مورد به ۱۵۰ الی ۱۷۰ نفر در روز رسیده و آمار مرگ‌ومیرهای روزانه ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی با وجود اینکه به 4 نفر کاهش یافته بود به ۱۵ نفر در روز رسیده که قابل توجه است.

وی افزود: تبریز شهر فرهنگ و فرهیختگان و شهر اولین‌هاست، از ملت قهرمان آذربایجان خواهش می‌کنیم بیشتر همکاری کنند. 

معاون وزیر بهداشت توضیح داد: الان وقت تردد غیرضروری نیست، ما در مورد مدرسه و برگزاری کنکور خیلی بحث می‌کنیم، الان وقت تردد غیرضروری نیست. آذربایجان مقصد گردشگری بوده و این تشدیدکننده است.

حریرچی رعایت فاصله‌گذاری و رعایت استفاده از ماسک و کاهش تردد را از ضروریات عنوان کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی فرهنگمان را عوض کنیم. صله‌رحم ثواب دارد، اما الان برای سلامت مضر است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: عملکرد این دانشگاه به لحاظ پوشش و غربالگری واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به طرز قابل توجهی از متوسط کشوری بالاتر است، اما شیوع بیماری و مرگ‌ومیر هم از متوسط کشوری بالاتر است.
 

کد خبر 550377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha