همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان جنگ تحمیلی و ترویج فرهنگ گذشت و ایثار برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از سوی فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

شیوا مقدم

همشهری آنلاین- بهاره خسروی: حفظ مفاهیم ارزشی جنگ تحمیلی و همچنین انتقال آن به نسل جدید برای دفاع از تمامیت ارضی کشور از مهمترین  مسئولیت نسل امروز است. به همین بهانه با هدف تقویت هویت ملی برنامه های متنوع در قالب کلیپ، فتوکلیپ و فایل صوتی در فضای مجازی منتشر می شود . رئیس فرهنگسرای خانواده با بیان مطلب با تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس افزود:« هفته دفاع مقدس جزو مناسبت های ملی کشور ما محسوب می شود و برای ماندگاری هر فرهنگی باید نمادهای مناسب آن را استفاده کرد به همین منظور با هدف آشنایی نسل جدید با وقایع تاریخی کشور از جمله هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه ایثار و شهادت نمایشگاه عکس با نمایش بصری حال و هوای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ۳۱ شهریور لغایت ۶ مهر در محوطه داخلی فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.»


به گفته دکتر «شیوا مقدم» با توجه به نقش ایثار و از خودگذشتگی در خانواده و تاثیرپذیری نوجوانان و انعکاس آن در جامعه به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده مسابقه مجازی کتابخوانی «صدای پای پیروزی» برگرفته از کتاب «خواب خون» به قلم «محمد عزیزی» با مشارکت «انتشارات روزگار» ٣ مهرماه برگزار می شود.
فتوکلیپ «روایت عشق» برگرفته از کتاب گنج پنهان از انتشارات حدیث قلم برای تقویت مطالعه در زمینه ادبیات جنگ و خاطره نویسی با همکاری کانون ادبی صدای قلم و چند نویسنده از دیگر برنامه هفته دفاع مقدس است که مقدم به آن اشاره می کند.
این مدیر با اشاره به برپایی ۳  نمایشگاه  عکس مجازی در ادامه توضیح داد:« این نمایشگاه ها با عنوان «نقش خانواده و جنگ»،«نقش ماندگار زنان در دفاع مقدس»،«قافله داران عشق» برای ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر شهدا و تبیین جایگاه موثر زنان و مادران با مشارکت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد شهید شهرتهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.»


همچنین رئیس فرهنگ سرای خانواده بر اهمیت آشنایی خانواده ها با زندگی، تفکر، اعتقادات و مبارزات سرداران هشت سال دفاع مقدس تاکید می کند و از انتشار بخش هایی از زندگی و مبارزات شهید همت در فضای مجازی با عنوان برنامه «نیمه پنهان ماه» خبر می دهد. او درپایان افزود:« برنامه های ها «روایت حماسه»، «وصیت نامه شهدا» از یگر برنامه هایی است به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در فضای مجازی فرهنگسرای خانواده منتشرمی شود و علاقمندان این برنامه ها را می توانند با مراجعه به فضای مجازی  Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

کد خبر 550068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha