فاطمه نصیری‌ها ـ خبرنگار: ۳۱ شهریور، آغاز هفته دفاع‌مقدس است. هفته‌ای که فرصتی است برای یاد کردن از کسانی که خونشان را پای درخت انقلاب ریختند و اوج گرفتند و آسمانی شدند.

یاد یاران

در این هفته یاد می‌کنیم از رشادت‌های جاماندگان از قافله شهدا که عنوان «جانباز» را روی سینه‌شان قرار دادند. این هفته فرصتی است برای مرور خاطرات روزهای سخت و لحظات دلواپسی مادران و نگرانی پدران و چشم‌انتظاری همسران و فرزندانی که دینشان را به انقلاب ادا کردند و امروز تنها عکس و خاطره از عزیزانشان برجا مانده است. اجرای برنامه‌های متعدد در این هفته، تلاشی است برای انتقال دستاوردهای ایثار و مقاومت در ۸ سال دفاع‌مقدس به نسل آینده‌ساز. نسل جوانی که جنگ را ندیده و داشته‌هایش تنها مربوط به شنیدن خاطرات و دیدن عکس‌های به یادگار مانده از آن روزهاست. فرهنگسرای عترت با مشارکت سپاه محمد رسول‌الله(ص)، بنیاد فرهنگی هنری شهید همت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های ویژه‌ای در این هفته برگزار می‌کنند.  
برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس از دیروز در میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز شده است. «مصطفی بیات» مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای عترت با بیان این مطلب می‌گوید: «اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب برپایی نمایشگاه، اجرای نمایش و برگزاری مانور و همچنین ارائه خدمات درمانی و برگزاری مراسم مذهبی و سوگواری در هفته دفاع‌مقدس، اهمیت زیادی دارد، چراکه زمینه آشنایی نسل جوان با فرهنگ جنگ و رشادت و ایثار می‌شود.» به گفته او برنامه‌ها تا ۵ شهریور هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در میدان «آیینی» امام حسین(ع) اجرا می‌شوند. نمایشگاه یاد یاران یکی از بخش‌های مهم برنامه هفته دفاع‌مقدس است که بیات در توضیح بیشتر می‌گوید: «در این نمایشگاه ۵۰ غرفه طراحی شده که شهروندان علاوه بر تماشای عکس‌های مربوط به ۸ سال دفاع‌مقدس می‌توانند از غرفه‌های مربوط به مسائل مذهبی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی بازدید و خدمات دریافت کنند.» «اتوبوس بیمارستانی» هم بخش دیگری است که در مدت یک هفته پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف، به شهروندان مشاوره و خدمات رایگان ارائه می‌دهند. بیات درباره برنامه «رزم نمایش» می‌گوید: «در این نمایش با حضور هنرمندان قرار است کانال «کمیل» که محل شهادت شهید «ابراهیم هادی» و یارانش است، بازسازی شود.» اجرای نمایش «خلود» ‌کاری از گروه هنر مقدس ویژه بانوان به نویسندگی و کارگردانی «مریم شعبانی» و نمایش «اقیانوس» به نویسندگی و کارگردانی «حسین ابراهیمی» دبیر کانون هنری حافظ، برنامه‌های مهم هفته دفاع‌مقدس هستند.

کد خبر 455425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha