همزمان با ایام مبارک عید غدیرخم برای نهادینه شدن فرهنگ علوی میان شهروندان و حفظ ارزش های معنوی و دینی این روز مهم در تاریخ اسلام ، میان نسل جدید، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در میدان آیینی امام حسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

میدان امام حسین

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : امسال با شیوع بیماری «کووید ۱۹ » برای حفظ سلامتی شهروندان  اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری برپایی اجتماعات با محدودیت همراه شده است. به همین بهانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی سلامت شهروندان حاضر در مراسم، برنامه های عید غدیر خم به مدت دو روز در میدان آیینی امام حسین (ع) اجرا می شود. مدیریت فرهنگی هنری تکه دوازدهم با بیان مطلب افزود:« بخشی از میدان آیینی امام حسین (ع) را برای نشستن شهروندان فرش شده است تا افراد با رعایت فاصله اجتماعی بتوانند از برنامه های ویژه این دو روز بهره مند شوند و با تکمیل ظرفیت فضای پیش بینی شده میدان بسته می شود و برای افراد جدید پذیرش نداریم.»


به گفته «دکترمصطفی بیات»جشن عید غدیر در میدان آیینی امام حسین (ع) با مشارکت فرهنگسرای عترت و هیات رزمندگان اسلام و موسسه خیریه راحیل تدارک دیده شده است. برنامه شب نخست امروز جمعه ۱۷ مرداد ماه از ساعت ۱۸  با سخنرانی«حجت‌الاسلام حسینی قمی» آغاز می شود و در ادامه «سیدمجید بنی‌فاطمه» و «محمدحسین پویانفر »مدیحه‌سرایی می‌کنند.


پخت و توزیع ۲۰ هزار پرس غذا با عنوان «مائده غدیر» در میدان آیینی امام امام حسین (ع) از دیگر برنامه های عید غدیر خم است که مدیر فرهنگسرای عترت به آن اشاره می کند و می گوید:« همچنین برای زنده نگه داشتن سنت حسنه اطعام غدیر و ترویج فرهنگ اطعام نیازمندان مراسم نذری پزان طبخ ۲۰ هزار پرس غذا و توزیع آن میان نیازمندان روستاها و شهرهای اطراف تهران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود. این برنامه  با مشارکت «موسسه خیریه راحیل» پیش بینی شده و از برنامه های مهم این دو روز است. مراسم پخت غذای نذری با همراهی خیران از ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) برپا است و تا عصر بسته بندی غذا ها ادامه دارد.»

کد خبر 538150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha