نمایشگاه فرهنگی و هنری دفاع مقدس به همت ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۶ و همکاری اداره آموزش و پرورش، حوزه های مقاومت بسیج ۲۵۴ بعثت، شهید بروجردی و شهید رجایی در محوطه مدرسه جوانه امید محله جوادیه تهران واقع در خیابان ۱۰ متری اول، رو به روی مسجد جامع فردانش راه اندازی شده است.

دفاع مقدس

همشهری آنلاین / مریم قاسمی: در این نمایشگاه فرهنگی و هنری که به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس برپا شده، المان ها، یادمان ها و برخی آثار به جامانده از شهدای دفاع مقدس از جمله شهدای محله جوادیه گردآوری و در معرض دید عموم شهروندان به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان قرار گرفته است.

«سید مهدی میر مرادی»، شهردار ناحیه یک منطقه ۱۶ در این باره گفت:«محله جوادیه تهران در دوران ۸ سال دفاع مقدس پرونده و کارنامه درخشانی داشته و نثار ۲۱۶ شهید والامقام مستندی بر این ادعاست. اگر به فهرست شهدای این محله دقت کنید متوجه می شوید که درصد بالایی از این شهدا در سنین نوجوانی و جوانی راهی جبهه شدند و به فیض شهادت نائل شده اند. این شهدا گرچه به ظاهر در کنارمان نیستند اما ما و نسل امروز از برکت حضور معنوی آنها بهره می بریم و آرمان ها و اهداف مقدس آنان همیشه سرلوحه و چراغ هدایت ماست. هدف از راه اندازی این نمایشگاه فرهنگی و هنری نیز در ایام هفته دفاع مقدس برگرفته از مسئولیت و رسالتی است که همه ما نسبت به نسل جدید داریم و البته یادآوری این نکته که برای این انقلاب و نظام خون های پاک بسیاری داده است که باید از ارزش های آن پاسداری کنیم.»

 شهردار جوادیه به تعدادی از شهدای معظم این محله که در هفته دفاع مقدس با خانواده آنها دیدار و گفت و گو داشته اشاره کرد و گفت:«این هفته با همراهی شورایاران و معتمدان محلی از نزدیک با خانواده شهیدان «فریدون نوری»،«حسن شقاقی حق»، «غلامرضا حسنی»،«عسگر باقری»،«یوسف گزیانی»،«اکبر بقا»، «اکبر و رسول بدیع عارض» و... دیدار داشتیم و با مرور خاطرات شهدا و جست و جوی سبک زندگی آنان تلاش کردیم تا در این مکتبخانه شاگردی کنیم و چیزی یاد بگیریم.»

«اکبر مقدم»، دبیر شورایاری محله جوادیه که در راه اندازی نمایشگاه دفاع مقدس و اجرای برنامه فرهنگی با ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۶ همکاری داشته عنوان کرد:« اهالی این محله در همه مقاطع تاریخی تاثیر گذار بوده اند. چه در دوران طاغوت و زمان پیروزی انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و... اکنون نیز جوانان محله جوادیه با الگوبرداری از بزرگان خود برای حفظ نظام و آرمان های مقدس شهدا و امام راحل در صحنه حضور دارند و ولایت مداری را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.»

وی در تکمیل صحبت های شهردار محله جوادیه که آمار و تعداد شهدای محله را ۲۱۶ نفر عنوان کرد افزود:«تعداد شهدای محله بیش از اینهاست، چرا که تعدادی از خانواده های معظم شهدا از این محله مهاجرت کرده اند و یا به رحمت خدا رفته اند. البته تعدادی از شهدای این محله مربوط به بهزیستی و... هستند که ناشناخته باقی مانده اند. امید واریم بتوانیم با کمک شهرداری نخستین کتاب شهدای محله جوادیه را تهیه و چاپ کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.»

کد خبر 551117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha