دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه عراق رسماً از پذیرش زائر خارجی در اربعین عذرخواهی کرد، گفت: از مردم می‎خواهیم با توجه به بسته بودن مرزها و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق در اربعین، به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند.

اربعین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پیگیری وضعیت اربعین و روشن شدن تکلیف عاشقان حسینی یکی از موضوعاتی است که با نزدیک شدن به ایام اربعین از سوی مردم در سامانه «فارس من» بارها و بارها و با ثبت سوژه‌های نزدیک به هم مورد مطالبه قرار گرفته است.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه مرزها از سوی کشور عراق بسته شده است، اظهار داشت: پس از شیوع کرونا، عراق مرزهای خود را بست و همچنان نیز مرزهای این کشور بسته است. هیچ زائری به عراق اعزام نمی‌شود و مراودات اقتصادی نیز با محدودیت‌های خاص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وضعیت اربعین به صورت قطعی و رسمی مشخص شد، افزود: دولت عراق رسماً از پذیرش زائر خارجی برای پیاده‌روی اربعین عذرخواهی کرد و به این ترتیب پرونده اربعین بسته شده و مرزهای این کشور نیز به روی زوار باز نخواهد شد.

محمدی‌فر درباره حرکت برخی از عاشقان حسینی به سوی مرزها گفت: تردد زوار از مرزها میسر نیست و با توجه به موج سوم کرونا، برپایی هرگونه راهپیمایی و تجمع و همچنین حرکت به سوی مرزها ممنوع است. علاوه بر این، عراق هم مجوزی برای ورود به این کشور صادر نکرده است و زائری برای حماسه اربعین از کشورهای دیگر نمی‌پذیرد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پایان از مردم خواست که با توجه به بسته بودن مرزها و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق، به سمت مرزها نروند.

بسیاری از عاشقان حسینی همچنان برای بازگشایی مرزها امیدوارند که با اعلام ستاد مرکزی اربعین اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا طرف عراقی زائر خارجی نمی‌پذیرد و همانطور که ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد مطرح کرد برخی با اهداف خاص در حال ترغیب مردم برای حرکت به سمت مرزها هستند که عاشقان حسینی باید هوشیار باشند.

کد خبر 549507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha