دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
۰ نفر

امارات متحده عربی روز دوشنبه ۲۴ شهریور به یک واکسن کروناویروس ساخت چین شش هفته پس از شروع کارآزمایی‌ انسانی‌اش در این کشور مجوز مصرف اضطراری داد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کارآزمایی بالینی مرحله سوم یا نهایی واکسن ساخت شرکت داروسازی چینی دولتی سینوفارم که از کروناویروس غیرفعال‌شده ساخته شده است در ماه ژوئیه (تیر) در امارات متحده عربی شروع شد و هنوز ادامه دارد.

اداره ملی مدیریت بحران‌های اضطراری و بلایای امارات در توئیتی اعلام کرد: «این واکسن در دسترس قهرمانان خط اول دفاعی ما که با بیشترین خطر دچار شدن به این ویروس مواجه هستند، قرار خواهد گرفت.»

این اعلام در میانه اوج‌گیری موارد جدید کووید-۱۹ در امارات متحده عربی صورت می‌گیرد که در روز شنبه ۱۰۰۷ مورد جدید کووید-۱۹ گزارش کرد که بیشترین میزان روزانه موارد عفونت از ابتدای پاندمی در این کشور است.

امارات روز دوشنبه ۷۷۷ مورد جدید عفونت کروناویروس گزارش کرد.

مجوز مصرف اضطراری واکسن چینی که هنوز در حال آزمایش است، بر اساس مجموعه‌ای از معیارها و پس از  آن داده می‌شود که این واکسن بر روی ۳۱۰۰۰ داوطلب آزمایش شده است،

مسئولان اماراتی بدون بیان جزئیات اعلام کردند این واکسن عوارض جانبی خفیفی و قابل‌انتظاری داشته است، اما موردی از عارضه جانبی شدید مشاهده نشده است. بر اساس اعلام این مسئولان این واکسن به هزار فرد دچار بیماری‌های مزمن شرکت‌کننده در این کارآزمایی تزریق شده و عوارضی مشاهده نشده است.

سینوفارم در اواخر ماه ژوئن (اوائل تیر) مجوز انجام کارآزمایی مرحله سوم در امارات را گرفت. دولت  ابوظبی در آن هنگام اعلام کرد این واکسن تجربی کارآزمایی‌های مرحله اول و دوم را با موفقیت از سر گذرانده  و در ۱۰۰ درصد داوطلبان پس از دریافت دو دوز واکسن در ۲۸ روز آنتی‌بادی تولید کرده‌اند.

واکسن‌های غیرفعال‌شده که از ویروس‌های غیرفعال‌شده (کشته شده) یا از پروتئین‌های به دست آمده از آنها ساخته می‌شوند، کاملا شناخته شده‌اند و بر ضد بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و سرخک به کار رفته‌اند.

روسیه در ماه اوت (اواخر مرداد) نخستین کشوری در جهان بود که به یک واکسن کرونای ساخت این کشور پس از گذشت کمتر از دو ماه از شروع آزمایش انسانی آن مجوز داد.

روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد شمار کافی از داوطلبان برای انجام کارآزمایی بالینی مرحله سوم یا نهایی را جلب کرده است. مقامات روسیه می‌گویند در طول فقط ۲ هفته ۵۵۰۰۰ داوطلب را در مسکو بسیج کرده‌اند.

روسیه جذب داوطلبان را برای یک کارآزمایی مرحله سوم واکسن تولیدی‌اش در  ۴۰۰۰۰ نفر را در ۲۶ ات (۵ شهریور) شروع کرد و انتظار می‌رود نتایج آن در ماه اکتبر یا نوامبر امسال (مهر یا آبان) اعلام شود.

کد خبر 549287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha