واکسن شرکت چینی سینوواک بر ضد ویروس کرونا برای استفاده اضطراری در گروه‌های پرخطر تایید شد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز منابع مطلع می‌گویند این واکسن که کروناواک (CoronaVac) نام دارد، به عنوان بخشی از برنامه‌ای در چین برای واکسن زدن به گروه‌های پرخطر مانند کارکنان پزشکی برای استفاده اضطراری تایید شده است.

گروه ملی بیوتک چین (CNBG)، واحدی از «گروه ملی داروسازی چین» (سینوفارم) هم در شبکه اجتماعی «وی‌چت» (WeChat) اعلام کرد یک واکسن بالقوه ساخت این گروه برای کروناویروس جدید مجوز استفاده اضطراری گرفته است. این گروه دو واکسن کرونا در مرحله سوم کارآزمایی بالینی دارد و معلوم نیست کدامیک از این دو واکسن برای استفاده اضطراری تایید شده‌اند.

چین از ماه ژوئیه (تیر) دادن واکسن‌های تجربی ویروس کرونا را به گروه‌های پرخطر آغاز کرد، اما به طور رسمی جزئیاتی درباره این باره که بر اساس برنامه استفاده اضطراری کدام یک از واکسن‌های بالقوه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تا به حال چند نفر واکسن زده‌اند، منتشر نکرده است.

در حال حاضر چهار واکسن چینی کرونا در مرحله سوم یا نهایی کارآزمایی بالینی قرار دارند که هزاران نفر در آنها شرکت دارند.

دو واکسن از نوع ویروس غیرفعال‌شده ساخت گروه ملی بیوتک چین/سینوفارم در چندین کشور در خاورمیانه و آمریکای جنوبی با مشارکت بیش از ۳۰۰۰۰ نفر مرحله نهایی آزمایش را می‌گذرانند.

یک واکسن دیگر از نوع ویروس غیرفعال‌شده ساخت شرکت بیوتک سینوواک مرحله سوم آزمایش را در برخی کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی می‌گذراند.

شرکت چینی کان‌سینو هم یک واکسن کرونا را به مرحله سوم کارآزمایی بالینی رسانده است که در آن از یک وکتور از نوع آدنویروس تغییریافته استفاده می‌شود.

کد خبر 545111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha