همشهری آنلاین: روز پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در آسیا در حالی شنبه ۲۵ خرداد در نقاط مختلف آسیا آغاز می‌شود که با توجه به نتایج کسب شده در هفته قبل صعود ازبکستان وعربستان به مرحله نهایی قطعی شده است.

به گزارش ایسنا، شنبه در شهرهای مختلف آسیا ۱۰ دیدار برگزار می‌شود تا پازل پیچیده گروه‌های پنج‌گانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مشخص‌تر شود.

این درحالی است که صعود ازبکستان و عربستان قطعی شده و تیم‌های دیگر برای کسب هشت سهمیه دیگر تلاش می‌کنند:

گروه A:

در گروه اول بازی قطر و استرالیا می‌تواند تیم صدرنشین گروه را مشخص کند. قطر در حالی شنبه شب در ورزشگاه السد میزبان استرالیا است که مردان فوساتی می‌خواهند انتقام شکست سه بر صفر را در دیدار رفت از بازیکنان پیم فربیک بگیرند.

قطری‌ها برای اینکه بتوانند به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کنند، نیاز دارند که بیش از سه گل وارد دروازه استرالیا کنند که با توجه به قدرت تیم استرالیا این اتفاق غیر ممکن است.

در دیگر دیدار این گروه چین در ورزشگاه مرکزی المپیک پکن رودرروی عراق قرار خواهد گرفت. عراقی‌ها با پیروزی هفته قبل برابر استرالیا امیدش برای صعود از این گروه زنده شد اما آنها در حال حاضر سه امتیاز کمتر از استرالیا و قطر دارند.

گروه B:

در گروه دوم تکلیف بحرین در بازی این هفته برابر عمان مشخص می‌شود. بحرین در صورتی که بتواند حتی یک امتیاز هم از این بازی خانگی کسب کند با یازده امتیاز صعودش به مرحله بعد قطعی خواهد شد.

هر چند بازی این هفته تایلند برابر ژاپن برای تایلندی‌ها تشریفاتی است اما می‌تواند پلی برای حضور ژاپن در مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باشد. ژاپن هفت امتیازی در صورت پیروزی در بانکوک به مرحله نهایی صعود خواهد کرد.


گروه C:

در گروه سوم رقابت‌ تنها برای کسب مقام صدرنشینی است. کره‌جنوبی و کره شمالی به احتمال فراوان دو تیم صعود کننده از این گروه هستند اما، مصاف دیدارهای این هفته دو تیم با ترکمنستان و اردن می‌تواند رده‌بندی این گروه را تثبیت کند. در ورزشگاه المپیک دوشنبه، ترکمنستان میزبان کره‌جنوبی هشت امتیازی است و در استادیوم یانگاکدو پیونگ یانگ کره‌شمالی میزبان اردن خواهد بود.

گروه D:

در گروه چهارم تمام بازی‌ها تشریفاتی است. در این گروه ازبکستان و عربستان با دوازده و نه امتیاز صعودشان به مرحله‌ی نهایی قطعی شده و بازی‌های این دو تیم در روز شنبه تشریفاتی خواهد بود. شنبه در ورزشگاه ملی سنگاپور، تیم ملی این کشور رودرروی عربستان قرار خواهد گرفت و ازبکستان در تاشکند میزبان لبنان خواهد بود.

گروه E:

در گروه پنجم شرایط تیم‌ها فوق‌العاده به هم نزدیک است. در حالی که در سایر گروه‌ها وضعیت تیم‌ها تاحدود زیادی مشخص شده اما در گروه پنجم هر چهار تیم شانس صعود دارند. با برد هفته قبل ایران برابر امارات در ورزشگاه القطاره العین، ایران با شش امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و امارات با همان پنج امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. اما برد کویت مقابل سوریه تمام معادلات را برهم زد.

در صورتی که تا هفته پیش کویت شانسی برای صعود نداشت با برد چهار بر دو این تیم برابر سوریه، کویت هم به صعود امیدوار شد.

در حساس‌ترین بازی این هفته از ساعت ۲۱:۳۰ ایران در ورزشگاه عباسیون دمشق میهمان تیم ملی سوریه است و در صورتی که ایران بتواند سه امتیاز این بازی را کسب کند بیشترین شانس را برای صعود از این گروه به عنوان تیم اول خواهد داشت. در دیگر بازی این گروه کویت در ورزشگاه ملی کویت میزبان امارات است.

کد خبر 54822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز