یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

علی جوادی: «من هیچ‌وقت ارزش کار یک مربی را پایین نمی‌آورم یا با شخصیت او بازی نمی‌کنم، چون خودم یک مربی هستم.»

این، اولین جمله برونو متسو مربی فرانسوی امارات پس از بازی دیشب با تیم ملی ایران بود. وقتی سرمربی چشم آبی امارات بازی را واگذار کرد، در برابر خبرنگاران قرار گرفت تا از تیم خود دفاع کند؛ اما پرسش خبرنگاران به سمتی رفت که او مجبور شد به جای تیم، از خودش دفاع کند.

بازی ایران و امارات با یک دنیا حاشیه شروع شد. حاشیه‌هایی که حتی خود بازی را هم تحت‌الشعاع قرار داده بودند. تیم ایران در گروهی که آسان‌ترین گروه به‌نظر می‌رسید، در رده سوم قرار داشت و امارات در شرایطی که کارشناسان در مراسم قرعه‌کشی هیچ بختی را برای این تیم متصور نبودند، با نمایش‌هایی دیدنی، در صدر جای گرفته بود. در این شرایط، طبیعی است که بازی، یک بازی عادی از آب در نمی‌آید. علی دایی که از برخورد برونو متسو در کنفرانس مطبوعاتی بازی رفت به شدت عصبانی بود و آن را به نوعی، تحقیر خود، تلقی کرد، تیم خود را به‌صورتی چیده بود که کاملا متفاوت با مسابقه رفت بازی کند. همین تصمیم هم تبعاتی داشت که یکی از آنها عصبانیت پنهان رضا‌عنایتی از ترکیب تیم بود. او که در بازی رفت با اعتماد دایی در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، در این بازی اصلا در فهرست 18 نفره تیم هم قرار نداشت و همین باعث شد با حالتی قهرگونه راهی سکوها شود.

بازی در شرایطی آغاز شد که دایی با اتخاذ سیستم 1-3-2-4، چند بازیکن تیم خود را تغییر داده و ابراهیم صادقی و فریدون زندی را از ابتدا به بازی گرفته بود. برای تیم ما در بازی دیشب مهدی رحتمی درون دروازه ایستاد، سیدجلال حسینی و هادی عقیلی دو دفاع مرکزی و حسین کعبی و ستار زارع دو دفاع کناری ما بودند، جواد نکونام و ابراهیم صادقی به‌عنوان دو هافبک دفاعی و فریدون زندی، مسعود شجاعی و غلامرضا رضایی هم به‌ عنوان 3 مرد آزاد خط میانی انجام وظیفه می‌کردند و محسن خلیلی هم تنها مهاجم تیم ما بود.
بازی خیلی زود برای ما شیرین شد. جایی که پاس عالی شجاعی را فریدون زندی هوشیارانه و حرفه‌ای و با ضربه‌ای چیپ به گل تبدیل کرد تا تیم ما برای حفظ این گل، 81 دقیقه اضطراب را به جان بخرد.

از دقیقه 9 که گل ما به ثمر رسید تا پایان بازی هر دو تیم موقعیت‌های فراوانی داشتند و به همین دلیل هر دو مربی در پایان بازی تیم خود را شایسته برد و صاحب بی‌چون و چرای بازی جلوه دادند.

اتفاقات بازی در ادامه بازی اما هیچ گلی نداشت تا تیم ما با گل سرنوشت ساز زندی به 3 امتیاز با ارزش این بازی و صدرنشینی این گروه برسد و بازیکن شماره 14 تیم ملی بیش از گذشته به خواسته خود یعنی بازی در یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر ایران نزدیک شود.
صحنه‌های پایان بازی هم کاملا قابل پیش‌بینی بود.

بازیکنان ایران که از رده سوم به صدر جدول رفته و امارات را در خطر بازماندن از صعود قرار داده بودند، کاملا امیدوارانه و شاد زمین بازی را ترک کردند و در مقابل، اماراتی‌ها که همه رویاهای خود را بربادرفته می‌دیدند، به آینده و دو بازی تعیین‌کننده خود فکر می‌کردند. آنها بازی دیشب را براساس یک باور قدیمی در ورزشگاه قدیمی طحنون بن محمد بالقطاره شهر العین برگزار کردند، چون معتقد بودند هیچ مسابقه‌ای را تاکنون در این ورزشگاه به ایران واگذار نکرده‌اند؛ اما این طلسم هم شکست تا تیم ما با امید بیشتری دو بازی باقیمانده خود به‌خصوص بازی سرنوشت‌ساز شنبه هفته آینده مقابل سوریه (در ورزشگاه عباسیون دمشق) را برگزار کند. زندی علاوه بر آنکه با گل خود طلسم اماراتی‌ها را بی‌اثر کرد، یک طلسم دیگر را هم شکست و آن هم ناکامی تیم ما در کسب پیروزی در این تورنمنت بود.

دایی: بهتر از حریف بودیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، پس از بازی با امارات گفت: این پیروزی را به مردم ایران تبریک می‌گویم. تیم ما در این بازی، بسیار خوب و با تفکر بازی کرد و پیروزی حق مسلم ما بود.
علی دایی، دیشب در نشست مطبوعاتی بعد از بازی گفت: دو تیم بازی خوبی ارائه کردند و موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، اما تنها یکی از آنها وارد دروازه شد.

دایی درباره حضور زندی در این دیدار گفت: او بسیار خوب بازی کرد و تا زمانی که داخل زمین بود، تمامی خواسته‌های ما را انجام داد. زندی گل 3 امتیازی تیم را به ثمر رساند و تعویض او هم براساس برنامه‌های تاکتیکی برای حفظ گل انجام شد. او درباره انتخاب بازیکنان و تغییرات انجام شده نسبت به دیدار رفت، گفت: بازیکنان تیم، بر اساس شناخت ما از تاکتیک تیم امارات انتخاب شده بودند تا بتوانند حریف را کنترل کنند. خوشحالم که بازیکنان جوان خیلی خوب جواب اعتماد ما را دادند.  سرمربی تیم ملی درباره عدم‌حضور کریمی و مهدوی‌کیا گفت: این دو بازیکن مصدوم بودند و هر زمان که آماده شوند از آنها در ترکیب تیم استفاده خواهم کرد.

متسو: اتفاقات فوتبالی نگذاشت 

سرمربی تیم ملی فوتبال امارات، گفت: بازیکنان در این بازی از فرصت‌های به‌وجود آمده برای تغییر نتیجه به ‌خوبی استفاده نکردند.

برونو متسو، دیشب در نشست مطبوعاتی بعد از دیدار با تیم ایران، ادامه داد: تیم امارات در هر دو دیدار، نمایش‌های خوبی ارائه داد و درصورت استفاده از فرصت‌ها، نتیجه دیدار برگشت به گونه دیگری رقم می‌خورد. تیم ما در این بازی چند بار در موقعیت مسلم گلزنی قرار گرفت و فکر می‌کنم یک بار هم داور پنالتی ما را ندید. در مجموع نظر من این است که اتفاقات فوتبالی اجازه نداد تیم ما برنده این بازی باشد و ما را بازنده کرد. البته تیم ایران هم در این بازی فرصت‌هایی برای گلزنی داشت.

متسو درباره کوچک شمردن سرمربی تیم ایران بعد از بازی رفت، افزود: من هیچ وقت این گونه حرف نمی‌زنم، چرا که خودم مربی هستم و به همین خاطر برای تمامی مربیان و بازیکنان احترام خاصی قائل هستم.

سرمربی تیم امارات گفت: برای من هم عجیب بود که روزنامه‌ها به نقل از من چنین حرفی را علیه یک مربی نوشته بودند و به همین خاطر بلافاصله تمامی این مطالب را تکذیب کردم.

کد خبر 54261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز