دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری امارات: تیم ملی فوتبال کویت با برتری پرگل مقابل سوریه به صدرنشینی تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه پنجم مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 تداوم بخشید.

یکشنبه‌شب و در آخرین دیدار از دور چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال کویت به مصاف سوریه رفت و توانست با ارائه یک بازی برتر مقابل مهمان خود به برتری 4 بر2 دست یابد.

ستاره بی‌چون‌وچرای این بازی که توانست یک تنه یک تیم کویت را در ورزشگاه اصلی شهر کویت به پیروزی برساند، احمد سعد عجب بود. او 3 بار در دقایق 2، 20 و 63 برای کویت گلزنی کرد تا نشان دهد بی جهت نامش در لیست بهترین‌‌های فوتبال آسیا در سال 2008 نیست. احمد سعد عجب در بازی رفت مقابل تیم ملی کشورمان نیز موفق به گشودن دروازه سید مهدی رحمتی شده بود.

دیگر گلزن کویتی‌ها ولید الجمعه بود. او در دقیقه 57 و در شرایطی که بازی با تساوی 2 بر 2 درجریان بود، برای تیمش گلزنی کرد تا پایه‌گذار برتری پرگل کویت مقابل سوریه باشد.
سوریه در دقایق 10 و 45 دو بار توسط فراس الخطیب گلهای خورده را جبران کرد تا این بازیکن به همراه زیاد شعبو، بهترین گلزنان تیم سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی باشند.

کویت در حالی موفق به شکست سوریه شد که از دقیقه 68 و با کارت قرمزی که نواف الخالدی گرفت 10 نفره شد اما با یک دفاع چند لایه برتری 4 بر2 خود را تا پایان حفظ کرد.

سایت خبری فوتبال آسیا در گزارشی پیرامون این بازی آورده است: کویت در اولین بازی با محمد ابراهیم مربی جدید خود روی دیگری نشان داد و سوریه را مغلوب کرد تا فاصله تیم‌ها در گروه پنجم کمتر از همه گروه‌های انتخابی جام جهانی شود.

در نظرسنجی جالبی که در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده، از کاربران خواسته شده که جذاب‌ترین گروه مقدماتی جام جهانی 2010 در آسیا را معرفی کنند که تا دیروز گروه پنجم، یعنی همین گروهی که تیم ملی ایران در آن حضور دارد با 53 درصد آرا جذاب‌ترین گروه بود و پس از آن گروه اول 39 درصد رای آورده بود.

محمد ابراهیم که در این رقابت‌ها برای اولین بار روی نیمکت کویت می‌نشست در پایان بازی با ابراز خوشحالی از برتری مقابل سوریه، اعمال تغییرات در ترکیب تیم ملی کویت را عامل برتری پرگل شاگردانش عنوان کرد و افزود: «ما با تغییراتی که در تیم به وجود آوردیم توانستیم جریان بازی را به‌دست بگیریم. تغییر تاکتیکی بخصوص بعد از اخراج نواف به ما کمک کرد که نتیجه را حفظ کنیم.

ما با 3 مهاجم بازی کردیم. این پیروزی برای ما ارزش زیادی دارد و حالا باید خود را برای بازی بعدی با امارات آماده کنیم.»
محمد کوید مربی سوریه نیز که از زمان روی کار آمدنش یک برد و یک باخت داشته گفت: «به کویت تبریک می گویم. دفاع ما در این بازی اشتباهات زیادی داشت و این ما بودیم که 3 امتیاز را به آنها هدیه دادیم.»

وی تاکید کرد: «این آخرین شانس کویت برای برگشتن به بازیها بود و برای همین خاطر هم آنها با تمام وجود مقابل ما بازی کردند. اگرچه گفته بودم که احمد عجب را کنترل کنند اما بازیکنانم نتوانستند او تحت کنترل بگیرند.»
با این برتری کویت 4 امتیازی شد تا دوباره برای صعود از این گروه امیدوار باشد.

هم اکنون تیم ملی ایران با 6 امتیاز در صدر جدول گروه پنجم قرار دارد و تیم‌های امارات و سوریه با 5 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم هستند.
شنبه هفته آینده و در روز پنجم بازی‌ها کویت در ورزشگاه اصلی این کشور میزبان امارات است و تیم ملی ایران در ورزشگاه عباسیون دمشق به مصاف سوریه خواهد رفت.

کد خبر 54398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز