یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر تیم ملی کویت به عنوان تیم صدرنشین گروه پنجم به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی صعود کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های نکونام و رضایی برابر تیم ملی کویت پیروز شد تا با دوازده امتیاز به عنوان تیم صدرنشین از گروه پنجم به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

به گزارش ایسنا، در دقایق نخست این دیدار دو تیم بازی برابری را انجام دادند، با این حال تیم ایران با انجام نمایشی بهتر از همان ابتدا برتری خود را به تیم ملی کویت ثابت کرد.

استفاده از سیستم 1-3-2-4 و هماهنگی بازیکنان تیم‌ملی در مقایسه با بازی‌های گذشته نکات جالبی بود که در این بازی خودنمایی می‌کرد.

پافشاری بازیکنان تیم‌ملی برای حمله به عمق دفاع کویت چند باری نتیجه داد اما میلاد می‌داوودی و همچنین غلامرضا رضایی که به می‌داوودی در خط حمله اضافه می‌شد نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنند.

با این حال بازیکنان کویت برای کسب حداقل امتیاز از میدان تهران بازی تدافعی را به نمایش گذاشتند. هر چند که در برخی دقایق بازیکنان کویت در خط حمله خطرناک ظاهر می‌شدند اما بازی خوب دو دفاع مرکزی ایران مانع از به ثمر رسیدن این فرصت‌ها شد.

پس از گذشت 15 دقیقه از بازی، تیم ایران برتری کاملی را در میانه میدان به لطف بازی خوب جواد نکونام به دست آورد.

بازیکنان تیم ایران که تلاش‌هایشان برای عبور از عمق دفاع کویت بی‌نتیجه مانده بودند در این دقایق به زدن شوت از راه دور پرداختند که در یکی از این صحنه‌ها شوت زیبای کاپیتان نکونام که از پشت محوطه هجده قدم زده شد وارد دروازه الخالدی دروزه‌بان تیم ملی کویت شد.

پس از این گل بازیکنان ایران برای دقایقی عقب کشیدند اما ضعف کویت به ویژه در میانه میدان مشهود بود و تیم میهمان نتوانست تا پایان نیمه اول گل تساوی را وارد دروازه ایران کند.

با شروع نیمه دوم انتظار می‌رفت که با انجام تغییراتی در ترکیب تیم کویت، این تیم حملات بیشتری را در مقایسه با نیمه دوم روی دروازه ایران تدارک ببیند اما در این نیمه هم بازیکنان ایران برتر از حریف نشان دادند.

حضور بازیکنانی همچون خلعتبری و غلام‌نژاد این امیدواری را ایجاد کرد که تیم ایران در این نیمه بازی تهاجمی‌تری را به نمایش بگذارد اما گویا برای بازیکنان ایران پیروزی با حداقل گل در تهران کافی بود. با وجود این، در دقایق باقی‌مانده از نیمه دوم هم خطر آنچنانی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه سوم وقت اضافی غلامرضا رضایی با استفاده از اشتباه مدافع کویت دومین گل ایران را به ثمر رساند. این اولین پیروزی ایران در این مرحله بود که در تهران کسب شد.

ترکیب تیم ایران:
سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، سید هادی عقیلی، جواد نکونام، فریدون زندی، میلاد می‌داوودی، جسین کعبی، آندرانیک تیموریان، غلامرضا رضایی، ابراهیم صادقی و ستار زارع.

ترکیب تیم کویت:
الخالدی، صمد محمد، الهندی، علی المقصد، فائض العنزی، الخطی، مسماالعنزی، عادل الشماری، خالد الشماری، خالد مطر و الاتقی.

کد خبر 55806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز