مینو محرز گفت: بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

واكسن آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مینو محرز فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و اوایل مهرماه است تا مصونیت در بدن فرد ایجاد شود و ایمنی واکسن در بدن تا اوایل بهار باقی بماند.

وی با بیان این‌که بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند، افزود: به عنوان مثال افراد دارای سنین بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی مزمن، افرادی که بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی دارند، افرادی که داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند، زنان باردار، افراد چاق و کادر درمان باید حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

محرز درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا از سوی عموم مردم توضیح داد: اگر مازاد واکسن به میزان کافی وجود داشت که با توجه به تقاضای جهانی بعید می‌دانم، سایر افراد هم واکسن را تزریق کنند. در غیر این صورت اولویت تزریق با افراد پرخطر است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم در پاییز باید به دقت و بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. زیرا با سرد شدن هوا، در و پنجره‌ها بسته بوده و تهویه هوا انجام نمی‌شود. در نتیجه بستر برای فعالیت ویروس‌هایی نظیر آنفلوآنزا و کرونا فراهم‌تر است. بنابراین باید بیشتر رعایت کنند.
 

کد خبر 546716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha