معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع ۲۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا از ابتدای پاییز در استان کرمانشاه خبر داد.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر،  قباد محمدی گفت: سال جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز نگرانی مردم بیشتر می‌شود و تقاضای واکسن نیز افزایش می‌یابد و تلاش‌ها بر این است فشار از روی مردم برداشته شود.

وی افزود: بر همین اساس معاونت غذا و دارو اقدام به واردات ۱۲ میلیون دوز واکسن آنفولانزا از کشورهای هلند و روسیه کرده که این مقدار سه برابر سال گذشته است که بخشی به کشور وارد شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و بهترین زمان برای تزریق واکسن اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است.

محمدی گفت: در داخل کشور تلاش‌هایی برای تولید واکسن انجام شده که ممکن است تا آبان ماه واکسن داخلی آماده شود و در صورت تولید توصیه می‌شود مردم از واکسن داخلی استفاده کنند زیرا این واکسن با توجه به بیماری‌های داخل کشور تهیه شده است.

وی گفت: مردم برای تهیه واکسن عجله نکنند، واکسن آنفلانزا برای بیماران پرخطر زمینه‌ای، بیماران قلبی، پیوند عضو، کودکان زیر ۱۰ سال (زیر ۶ ماه ممنوع)، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است یا به علت مصرف دارو تضعیف شده ضروری است.

محمدی در مورد نحوه توزیع واکسن گفت: واکسن آنفلوانزا در ۲ مرحله توزیع خواهد شد که مرحله اول آن از ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد و در فاز اول افراد بالای ۶۰ سال و کودکان زیر ۱۰ سال از طریق کارت ملی واکسن را دریافت می‌کنند؛ و در فاز دوم توزیع واکسن آنفلوانزا به‌صورت آزاد خواهد بود.

محمدی از مردم خواست برای دریافت واکسن آنفلوانزا عجله نکنند و اجازه بدهند افراد نیازمند به دارو ابتدا استفاده کنند.

کد خبر 546104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha