معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن توضیح درباره آموزش ترکیبی دانش‌آموزان در شرایط شیوع کووید-۱۹، به مخالفت ستاد مقابله با کرونا تهران با بازگشایی حضوری مدارس این کلانشهر واکنش نشان داد.

مدرسه-كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به مخالفت ستاد مقابله با کرونا تهران با بازگشایی حضوری مدارس گفت: ما اعلام کردیم در هر صورت سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت است، طبیعتا در شرایطی که سلامتی دانش‌آموزان مورد تهدید باشد از بستر فضای مجازی و سایر بسترها برای آموزش استفاده می‌کنیم. طبیعتا آموزش‌های حضوری تاثیر بیشتری دارد، اما این شرایط یک انتخاب نیست، بلکه شرایط اجباری است. 

وی ادامه داد: اگر به دلایلی مثل حفظ سلامتی دانش‌آموزان ما مجبور باشیم، دانش‌آموزان را به صورت حضوری در کلاس‌های درس نداشته باشیم، باید از بسترهای مختلف استفاده کنیم. البته در کنار آموزش‌های مجازی آموزش‌های تلویزیونی هم ارائه می‌شوند، یعنی تدریس دروس از طریق تلویزیون که امکان دانلود آن و استفاده مکرر از درس‌ها را فراهم می‌کند. طبیعتا با توجه به اینکه زمان و فضا در فضای مجازی متفاوت از کلاس حضوری است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آموزش می‌تواند زمان مفیدی برای آموزش مجازی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: البته این بدان معنا نیست که ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فقط زمان آموزش صرف باشد، در عین حال زمان‌های دیگری برای ارزیابی یادگیری، ارائه بازخورد و بررسی تکالیف اختصاص خواهد یافت.

حکیم‌زاده افزود: در مجموع سال گذشته همکارانی که در فضای مجازی کار می‌کردند، جمع‌بندی‌شان این بود که میزان ساعت‌هایی که برای آموزش مجازی صرف می‌شود، حتی ممکن است از کلاس‌های حضوری نیز بیشتر باشد.

وی در خصوص اظهارنظر معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اینکه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس با جمعیت بیش از ۳۰ نفر دشوار خواهد بود، گفت: ما در دستورالعمل‌هایمان برای آغاز آموزش در سال تحصیلی، ۳ منطقه را شناسایی کرده‌ایم. منطقه سفید که مناطق کم‌جمعیت مانند روستاها و عشایری هستند که مشکلی برای آموزش حضوری ندارند، از طرفی مدارس کم‌جمعیتی داریم که برخی از این مدارس تعداد دانش‌آموزانشان از ۱۰ نفر  کمتر است و می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند. مناطقی هم که وضعیت قرمز داشته باشند به طور کلی آموزش در آنها در بستر مجازی است. زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کنند که منطقه‌ای و استانی وضعیت قرمز دارد، طبیعتا ما نیز بازگشایی مدارس را نخواهیم داشت و تابع پروتکل‌ها هستیم. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ترکیبی نیز مربوط به مناطق زرد است که با تقسیم‌بندی و فاصله‌گذاری انجام می‌شود و هر تصمیمی که در شورای مدرسه اتخاذ شود با اولویت حفظ سلامتی دانش‌آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی است. در هر حال اگر دانش‌آموزان در آموزش ترکیبی قرار است در کلاس درس حضور داشته باشند، ساعت‌های حضورشان منعطف خواهد بود و عین مدل آموزش‌های حضوری در شرایط عادی نخواهد بود.

حکیم‌زاده گفت: نه‌تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا شرایط کووید-۱۹ قابل پیش‌بینی نیست؛ یعنی اینگونه نیست که بگوییم ۴ ماه مدرسه و آموزش تعطیل شود و سپس کرونا تمام خواهد شد. کما اینکه در سال گذشته زمانی که مدارس تعطیل شدند، بخش‌های مختلف کشور پیش‌بینی‌شان این بود که ما تا شروع فصل گرما درگیر کرونا خواهیم بود، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در تابستان شرایط حادتری نسبت به اسفند و فروردین داشتیم. 

وی تصریح کرد: از جهت پیش‌بینی شرایط، وضعیت این‌گونه نیست که پیش‌بینی کنیم طی ۴ یا ۶ ماه این اتفاق به طور کامل تمام خواهد شد. امروز نیز در سطح بین‌المللی اظهارنظرهایی توسط متخصصان شده که نشان می‌دهد، این اندیشه که به زودی ما شرایط فعلی را پشت سر می‌گذرانیم، یک مقدار غیرواقع‌بینانه است. بنابراین چون کرونا قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان جریان آموزش، جریان زندگی و تحصیل ۱۵ میلیون دانش‌آموز را متوقف کرد. قطعا مدرسه بهترین جا برای آموزش بوده و ماموریت آموزش و پرورش این است که در هر شرایطی بتوان از هر بستری برای آموزش استفاده کند.

حکیم‌زاده درباره اقدامات سایر کشورها در شرایط شیوع کرونا گفت: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که آنها نیز کم و بیش با این چالش‌ها درگیر بوده‌اند، اما با توجه به اینکه ما در کشورمان هم از بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی استفاده کردیم و هم توزیع درسنامه‌ها را داشتیم و از طرفی آموزش‌ها به صورت حضوری در مناطق کم‌جمعیت هم ارائه شد، یک تجربه واقعاً ممتاز با دستاوردهای خوب را به دست آوردیم. امیدواریم با ارتقا و تقویت بسترهای موجود، سال جدید را بدون مشکل شروع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید دغدغه و مساله خانواده‌ها را هم در نظر داشت. بی‌برنامه رها کردن میلیون‌ها کودک و نوجوان نمی‌تواند راهکار خوب و مناسبی باشد آن هم در شرایطی که هیچ چشم‌انداز روشنی در این شرایط وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان درباره شبکه‌هایی که در سال تحصیلی آینده مسئولیت آموزش‌های تلویزیونی دروس را خواهند داشت، گفت: شبکه‌های تخصصی قرآن و معارف در درس‌هایی که متناسب با این شبکه هست به کمک ما خواهند آمد و از شبکه‌های رادیویی که قبلا استفاده می‌شد کماکان استفاده می‌شود. همچنین شبکه‌های استانی نیز در کنار شبکه‌های سراسری یا از طریق بازپخش برنامه‌ها یا از طریق تولید برنامه‌های استانی در کار آموزش به ما کمک خواهند کرد.

کد خبر 543447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    نظر تو بذار تو کوزه ابشو بخور نفست از جای خیلی گرمی با جیب پر پول که سرمایه بیت المال هستش و طبق قانون اساسی کشور دولت موظف به ارئه رایگان تحصیل از پایه ابتدایی تا پایان دوره متوسطه هست رو با سر کیسه کردن مردم بهنگام ثبت نام پر میکنید ملت بچه هاشونو از گوشه خیابون پیدا یا سوپری سر کوچشون نخریدن خخخخخخخخخخخخخخ
    • سعید IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      دمت گرم دقیقا همینه از طرف یه معلم
  • رها IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    سلام .لطفا ی کم ما رو درک کنید ما دانشجو از وقتی کلاس ها مجازی اصلا چیزی یاد نگرفتیم فقط هزینه پرداخت میکنیم بدون اینکه چیزی از درس متوجه بشویم حداقل دانشگاهها رو این ترم باز کنید با رعایت پرتوکل های بهداشتی
    • سارا IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      دانشجویان با توجه به شرایط سنی و بلوغ فکری از طریق آموزش مجازی بهتر عمل می کنند. و وقت تلف شده در رفت و آمد ندارند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    بچه ها غیر قابل کنترلن چجوری میخواین تو مناطق زرد مدارس رو باز کنید با اینکار مناطق زرد هم قرمز میشوند کسیم راضی نیست سلامتیه بچه شو به خطر بندازه مدارس مجازی بشه بهتره اما مدت زمان درس دادن زیاد تر بشه
    • Mahsa IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      50 25
      برای شما دانشجو ها که اینو نگفتن
  • برهان IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    طوریکه ما متوجه ایم خانم حکیم زاده تصمیم اش فراتر از ستاد ملی کرونا است و جان بچه مردم برایش مهم نیست خدا خودش بخیر کند
  • میلاد نجفی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    اقا من نمیخوام کورونا بگیرم لطفا تورا خدا تورا به جان هر کسی که دوست دارید باز نکنید
  • آی سن IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    وضعیت کشور در این سال یک جوریه که باید آموزش ها مجازی باشه و اگر نه دوباره کرونا تشدید می شه تازه امسال آنفولانزا هم هست لطفا یکم ما دانش آموزان را درک کنید پدر و مادر هایمان ما را از سر کوچه پیدا نکردن که توی این وضعیت ما را به مدرسه بفرستند.میگین پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید آخه چطوری ما ۸ ساعت را با ماسک در مدرسه درس بخونیم؟ یکمی هم ما رو درک کنین تازه کلاس ها هم خیلی بزرگ نیستن تا فاصله رعایت شه
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      عاقل باشیم بچه هامونو نفرستیم مدرسه
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      نرو مدرسه،حتی اگر خیلیا برن،من که بچه هام نمیفرستم،مجازی هم فقط هزینه بر هست و کلی هم وقت گیر
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    چرا وقتی میدونید که مدارس احتمال کمی داره که باز باشه این همه پول از خانواده ها میگیرید اینم تو این وضعیت بد اقتصادی خداروخوش نمیاد میخوام بدونم آموزش و پرورش کجای کاره از همه چی بی اطلاعه
  • قاسم AE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    آقای وزیر آموزش و پرورش میخوای جمعیت ایران به ۱۰ میلیون برسونی ببخشید هیچ دانش آموزی به مدرسه نمیره لطفا شما به هر خانواده تهد کتبی بده تا زمانی که این ویروس در ایران هست مدارس باید تعطیل باشه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    میخاستم بگم چرا مدرسه غیر انتفاعی باید با دولتی فرق داشته باشه بچه ای که مشکل زمینه ای داره چطوری هر روز باید به مدرسه بره شاید یک نفر ناقل بیماری باشد که بچه دیگری هم بگیرد شما مسعول همه بچه غیر انتفاعی باشی اگر بره مجازی باشه مدرسه دولتی وغیر دولتی فرقی نداره چه یک نفر چه ده نفر وگرنه هیچ دانش اموزی به مدرسه نمیاد چرا پارسال مجازی گذاشتی خیال میکنی کرونا بهتر شده نه بد تر هم شده بچه های بیگناه چه تقصیری دارند شما جواب گو این همه دانش اموز هستید چرا فکر خودتان هستید لطفا جواب بدهید جواب خوب
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      83 4
      مردم حالو گیراوردن بچه‌ها ی خودتان این مدرسه هامیفرستین
  • ناشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    یه پیشنهاد به ستاد ملی کرونا یکسال مدارس رو تعطیل کنید خیال همه راحت باشه
    • a IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      اونایی که میگن نه معلمن که فکر حقوقشونن و جون بقیه براشون مهم نیست نترسین حقوق شمارو میدن
    • مطهره عنادزاده IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      یک سال همین جور الکی مدارس رو تعطیل کنن که چی بشه که یه عده راحت تر به مسافرت هاشون برسن . واقعا برای شما و افراد بی فکری که می گن یک سال مدارس رو تعطیل کنن متاسفم .
    • شیدا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      اگه یکسال مدارس تعطیل شه خیلی عالی میشه مجازی درس خوندن کار آسونی نیس خواهشا گوش کنید
  • Got7 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    لطفا بزارید دوازدهمی های امسال بتونن برن مدرسه واقعا از طریق اموزش مجازی هیچ یادگیری صورت نمیگیره.... ما کنکور داریم تروخدا یخورده مارو درک کنید
  • Reyan IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    به نظرتون وقت اون نرسیده که سیستم اموزشیتون عوض کنید و مثل کشورهای پیشرفته عمل کنید تا بتونید بستر مناسبی و برای حفظ سلامتی جامعه و پیشبرد سطح فرهنگ مردم داشته باشید ،یا همچنان می‌خوایم بگیم هر چه پیش بیاد بعد نصف فرزندان این مرز و بوم وبه فنا بدید کمی تامل کنید با درایت بیشتر تصمیم درست بگیرید
    • کنکوری IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      59 29
      خودت کتاب کمک اموزشی بگیر تو خونه بخون مگه حتما باید مجازی بخونی
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      42 46
      آره راس میگن واقعا سخته واس ما ک سال دیگ کنکور داریم آموزش ضعیف مجازی امتحانای سخت و مشکل نهایی
  • گلناز IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    90 32
    سلام اگر اینترنت رایگان باشد هم معلمان وهم دانش آموزان مشکلی نیست ولی متاسفانه ما معلمان غیر دولتی ۷۰۰ حقوق میگیریم ۳۰۰ فقط اینترنت میشه حالا معلمان دولتی حداقل حقوق بالاتری دارند.
    • Erfan IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      79 15
      موافقم
  • ساناز IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    مدارسو یه سال تعطیل کنین خوب.اخه واقعا دانش اموزای سال دوازدهمی چطوری درسارو در حد کتاب یاد بگیرن چه برسه بخوان کنکور بدن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    واقعا خیلی شرم آور هست که به مدرسه بریم با این وضعیت کرونا
  • زهرا IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    آقایی که میگی مجازی آیا تو میتونی مجازی درس بخونی پارسال خونده بودن امسال چی دختر من ناراحتی ریه و قلب داره چطوره میتونه با این وضعیت قرمز درس بخونه
  • ناشناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    کرونا قابل پیش بینی نیست. این درست. ولی آیا نرفتن دانش آموزان به مدرسه هم به چرخه اقتصادی کشور لطمه وارد میکنه؟ مثلا اگه یکسال تو خونه بمونن چی میشه؟کی آسیب می‌بینه ؟کجای کار مملکت لنگ میمونه؟ چرا نمیفهمید ؟حتما بچه ها باید قربانی بشن تا شماها بفهمید؟امروز مدرسه بودم. خدا شاهده هر اولیایی میومد همراه بچه اش، بدون ماسک بود. مدرسه هم کثیف. اگه تمام دانش آموزان هم رعایت کنن،کافیه یک نفر رعایت نکنه. خیلی ها رو مبتلا میکنه. بجای اینکارها آموزش بصورت مجازی رو تقویت میکردید. همیشه دنبال راحتترین روش نباشید. یه کم به خودتون زحمت بدین.حداقل اختیاری باشه. هرکی دوست داره بره،مسئولیتش با خودش. هرکی هم دوست نداره نره.
  • مهتاب IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    درسته. یکسال تعطیلی خیلی درست به نظر میاد چون هم استرس عقب ماندن بچه هامون را نداریم نگرانیمو ن هم کمتره. من که پسرم کلاس ششمه پسر دومم امسال کلاس اوله، نمیزارم برند مدرسه سلامتیشون برام مهمتره...... حالا هرتصمیمی که می خواند بگیرند
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      63 10
      اینطوری مصرف اینترنت میره بالا به نفع اوناست وگرنه مجازی اصلا خوب نیست
  • samaneh IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    پایه دوازدهم کنکور دارن شرایط سخته درسا سختن واقعا با اموزش مجازی فکر میکنین بچها یاد میگیرن
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    67 95
    پس چرا جا های دیگه بازه واقعا دار ه پروتوکل ها رعایت میشه همه مسافرت ها سر جاشه رفتن به اجتماعات و خرید و عزاداری ها هست فقط والدین نگران بچه هان که همه تو پارک‌ها رها هستند تو این کشور فقط برای آموزش ارزشی وجود ندارد
    • ب IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      37 9
      آمپول کرونا را پیدا کنین
    • م IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      30 40
      موافقم برای دوازدهمی ها برگذار بشه
  • زهراکیا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    29 55
    اقای وزیر لطفا به فکراموزش بچه باشید دتتر من انسال ۱۲را خواهد خواند چگونه از فضای مجازی زیست .شیمی .ریاضی .فیزیک را یاد بگیره بخداسال گذشته اصلا درسی از تلویزیون وفضای مجازی یاد نگرفت مدارس سمپاد چگونه باز هیتند وبچه ها اموزش میبینند مگه بقیه مردم این کشور نیستند بخدا برای دیگر بچه ها ظلم میشه
  • زهراکیا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    37 52
    اقای وزیر لطفا به فکراموزش بچه باشید دتتر من انسال ۱۲را خواهد خواند چگونه از فضای مجازی زیست .شیمی .ریاضی .فیزیک را یاد بگیره بخداسال گذشته اصلا درسی از تلویزیون وفضای مجازی یاد نگرفت مدارس سمپاد چگونه باز هیتند وبچه ها اموزش میبینند مگه بقیه مردم این کشور نیستند بخدا برای دیگر بچه ها ظلم میشه
  • تینا IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    65 42
    مدرسه‌هارو‌حضوری‌کنین‌یا‌ام‌کلا‌تعطیل‌کنین‌ چون‌ما‌تو‌گوشی‌یا‌تلویزیون‌نمیتونیم‌درس‌ بخونیم‌‌واقعا‌نمی‌فهمیم
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    98 45
    این نطراتی که ما می نویسم چه فایده ای داره.؟ اخه یک دبیرستانی چگونه این درس های سخت را با مجازی یاد بگیره؟
    • پارمیس حقداد IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      63 13
      تا وقتی واکسن تولید بشه باید مدارس تعطیل باشه حالا شما هر تصمیمی میگیرید به نفع خودتون میگیرید کجا حرف مردم به کرسی نشسته که این دومیش باشه.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    65 36
    سلام مانگران سلامتی بچه هامون هستیم لطف کنید ساعت دروس مجازی رو زیادتر کنید که بچه ها بیشتر یاد بگیرن مدرسه باز نشه بهتر از طریق شاد وفضای مجازی دنبال کنیم
    • فاطمه IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      32 29
      راست میگه بخدا ما سال آخریم مجازی چطوری یاد بگیریم لطفا حضوری کنین
  • یک معلم IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    76 8
    چرا در ایام کرونا از پانزدهم شروع میشه .چرا اینقدر عجله دارید .از اگه خیلی پروتکل رعایت می کنید ار یک مهر شروع نمی کنید ‌.با شهدای معلمین ودانش آموزی کرونا هم تقدیم کنید.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    99 3
    اولا مبنی تقسیم بندی به سفید‌و‌زرد و‌قرمز در داخل یک استان غلط است چون در همون مطقه زرد مناطق قرمز هم هستند پس این تقسیم بندی درست نیست و دوم اینکه وقتی وزیر میکه بچه هایتان را با خیال آسوده به ما بسپارید با زدن یک‌ماسک؟؟؟؟ ایا پروتکل همین ماسکه؟؟اگر مدرسه ای تلفات بده چی؟؟؟ چرا شعاری برخورد می کنید با عمه چی
    • کوثر IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      18 67
      معلوم نیست کی کرونا تمام شه ممکنه تا 10سال دیگه هم ادامه داشته باشه شما میگین در مناطق زرد وسفید می خواین مدرسه ها رو بازکنین درحالی که در مناطق زرد و سفید هم اونایی هست که قرمز باشه این انصاف نیست پس باید مناطق قرمز رو هم باز کنین سعی می کنیم رعایت فاصله رو انجام بدیم و ماسک بزنیم تو رو خدا
  • امیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    68 15
    سلام من خودم دانش آموز پایه ی یازدهم رشته ی تجربی هستم به خدا خیلی دغدغه دارم چون رشتم خیلی سخته و تو فضای مجازی هیچی یاد نمی‌گیرم ی کم به فکر ما هم باشید
    • ن IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      63 10
      مناطق زرد هم با بازگشایی مدارس قرمز میشن .
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    59 24
    خدمات رایگان نمیدید به درگ لا اقل جون و سلامتی مون بگذارید داشته باشیم
  • س IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    131 8
    تو رو خدا مدرسه ها رو باز نکنید هر چقدر هم که تعداد دانش آموزان توی یک کلاس کم باشه اگر یک نفرشون هم کرونا داشته باشه بقیه رو هم بیمار میکنه اصولا بچها هم رعایت نمیکنن. ما نگران جان بچهامون هستیم
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    آقای وزیر اگه دلت برای مرگ بچه های مردم و بازگشایی مدارس برای ژست دادن خودت تنگ شده فقط میتونی در مورد بچه های خود و اطرافیان خود تصمیم بگیری نه دیگران
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    126 8
    ستاد ملی کرونامگرپدرکشتگی بامردم داره ومابچه هامون راسرراپیدانکردیم که این معاون واکنش نشون بده خودش بره تو مدرسه بشینه
  • sami IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    86 9
    واقعا اینجور درس خوندن فایده نداره این بچه ها دکتر ومهندس های فردا هستن هیچ چیزی از این اموزش ها یاد نگرفتن..
  • AE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    71 94
    سلام بچه ها از آموزش مجازی هیچی یاد نمیگیرند . آموزش حضوری خیلی تو این شرایط وحشتناک شیوع کرونا خیلی خطرناکه. ولی اگه مثل بعضی از کشور ها یکسال آموزش رو که تعطیل کنن که خوبه بچه ها به میتونن کرونا نگیرند لطفا مدرسه ها را تعطیل کنید
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    61 18
    حداقل افزایش شهریه نداشته باشید ما باید فکر شهریه باشیم یا ب فکر سلامتی از طرفی هم قربون این نت های ضعیف برم ک همه رو سر کار گداشته
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      38 8
      ازکجا باید هی اینترنت بیاریم فیلم هارو دانلود کنیم
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    35 6
    ما چجوری انلاین ددرس بخونیم اونم رشته ریاضی یکمم به این فکر کنین
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    52 11
    سلام لطفا مدارس رو باز نکنید احتمال گرفتن این ویروس تو مدرسه خیلی زیاده با آموزش های مجازی هم که ما چیزی یاد نمیگیریم ازتون خواهش میکنیم که مدارس امسال تعطیل باشه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    57 13
    سلام خواهشا هیج کجای ایران آموزش حضوری نداشته باشیم.خصوصا ابتدایی که بچه هستند مسلط به بهداشت فردی نیستند همون آنلاین واز طریق تلویزیون آموزش بگیرند خیلی مناسبتره
  • مبین یتیم IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    58 7
    اقای وزیر من مادرندارم پس نمیخواهم خودم را ازدست بدهم هیچ یک از ما نیازی به تعلیم شما نداریم تعلیمتون برای بچه های خودتون میخوام بدونم اقای وزیر پسرشماتوکدوم کشوراروپایی درس میخونه پس حال مارادرک کنید
  • ح FR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    54 3
    از یک فردعادی با تحصیلات ابتدایی بپرسید ، آموزش مجازی و غیرحضوری یک مثقال هم بازدهی ندارد اگر نتیجه آموزش مجازی خوب بود چرا امتحان از ۲۰ درصد آموزش مجازی کتاب ها در سال قبل اختیاری بود ؟ یا اینکه چرا مطالب این ۲۰ درصد از امتحانات نهایی پایه داوزوهم و کنکور و پایه نهم حذف شدن ؟ برای ۶ سال دوره ابتدایی و پایه های هفتم ، هشتم ، دهم و یازدهم که بخشنامه شد معلمان کیلویی نمره بدهند
  • ح FR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    45 1
    مسئولین محترم آپ اگر بخاطر سلامت دانش آموزان در این شرایط کرونا نمی شود مدارس برای آموزش حضوری باز باشند آموزش غیرحضوری هم یک مثقال فایده و بازدهی ندارد در بازار انواع سی دی های آموزشی دروس مختلف وجود دارد حق الناس آموزش بچه ها به گردن شماست اگر حضوری نمی شود یک سال آموزش تعطیل کنید حق الناس
  • سیدعلی‌‌رستمی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    42 12
    الان شما فکر کردین که اگه مدرسه باز بشه ما درس میخونیم؟!؟!؟! نخیر داداش ما اینطور نیستیم ، خیلی ها فکر میکنن ما با مدرسه رفتن ، بزرگ بشیم مهندس یا دکتر میشیم ، ولی اصن اینطور نیست ، دکتر‌و‌مهندس شدن ذاتی هست
  • کیوان IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    43 10
    با سلام بنده خودم معلم ابتدایی هستم عزیز دل وضعیت سفید قرمز نارنجی آبی چیه مگه چراغ قرمزه سبز بشه یا سفید این دیگه اون برنامه های به ظاهر فوقع العاده نیس عزیزم تو رو به جان عزیزت، به جان ما وبچه های مردم رحم کنید .هرچند من خودم نمیرم سرکار عزیز مسئول ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان .
  • US ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    39 3
    اقایون بیخیال تواین وضعیت خودتون اقازاده هاتون رومیفرستید به مدرسه یا واقعا میخواهید فاجعه انسانی به بار بیارید خط قرمز من سلامت فرزندانم هست تحت هیچ عنوان تواین شرایطی که دارویی یاواکسنی برا کرنا نیست هرگز بچهام رو به مدرسه نمیفرستم فوقش یکسال عقب میفته
  • کیوان IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    51 5
    رعایت فاصله گذاری با توجه به کلاس های کوچک و پر جمعیت تو ایران واستفاده از ماسک ونزدیک نشدن به هم برای چندساعت غیر ممکنه حتی توبگو کلاس کم‌جمعیت هم اشتباهه ،قربانی کردن مناطق محروم به صرف کم کاری در سالهای متمادی .با این روش ناجوانمردانس
  • معصومه یوسفی AE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    59 6
    نظر من اینه که اگه بچه ها یه سال نرن مدرسه بهتره تا بیسواد برن کلاس بالاتر .اگه یه سوال نرن هیچ اتفاقی نمیفته .
  • فرض اله IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    42 12
    به خدا تو روستای ما ۱۵۰ تا دانش آموز تو مقطع ابتدایی و متوسطه اول مشغول تحصیل هستند و اینترنت موبایل هم جواب نمی ده، بیشتر اولیا مجبور شدن گوشی هوشمند دست دوم بگیرن که فرزندشون استفاده کنه که نتونستن حتی یه فایل از شاد دانلود کنن چه برسه به فایل خواهشن کلاس ها حضوری بشه
  • ریحانه IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    45 14
    چرا باید مدارس از ۱۵باز بشه ت این اوضاع مدارس هم زودتر باز میکنید؟ چرا ب فکر ما دانش آموزان نیستین ماهم جونمون واسمون مهمه از سر راه ک نیاوردیم من نمیخام کرونا بکی م وای خدا کرونا کلا مدارس رو یکسال تعطیل کنین ب جایی بر میخوره ؟ جون ما واستون مهم نیس باز کنین و تلفات بدیم واقعا براتون متاسفم اولا ما سر کلاس معلم دو سه بار تو صبح میداد بازم لنگ می‌زدیم چ برسه ب مجازی ک کلا نمی‌فهمیم این کلاس های تلویزیون هم ک ماشالا اینقدر تند تند توضیح میدم بعضی هاشون ک نمیفهمیم
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    56 1
    درهر صورت سلامتی فرزندانمان اصلی ترین شرطه باید مسئولین پروتکل ها راجدی بگیرن از طرف یکی ازوالدین دانش آموزان
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    32 0
    اصلا نمیدونن چیکار کننن اگه یک سال تعطیل کنن همه یک سال عقب می‌مونیم بریم مدرسه هم خترناکه مجازی هم کسی هیچی نمی‌فهمه واقعن هیچ کاری نمیشه کرد
  • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    42 2
    منطقه قرمز و زرد نداریم . یا کرونا هست یا نیست . اگه هست باید تعطیل بشه . ولی منظور اینا اینه که وضعیت زرد بچه ها برن مدرسه تا قرمز بشه همه بگیرن بعد تعطیل بشه . وای به حالتان اگه بچه من طوریش بشه .
  • دهقانی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    31 26
    سلام لطفاً مدارس رو باز کنید ما دانش آموزان هیچی از تدریس مجازی نمی فهمیم و در درس ها مون خیلی افت کردیم
  • مرد مومن GB ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    من دبیر به شدت مخالف بسته شدن مدارس و تدریس در فضای مجازی ام .. چون هیچ آورده ای نداره و بازدهی ان صفر هست.. کرونا را بزرگش نکنید یه سرماخوردگی هست ...
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    37 57
    مدارس ما بازم باشن متاسفانه بار علمی ندارن.پس نگران بسته بودنش نیستم
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      47 6
      شما سرما خوردگی ساده فرض کردید پس این همه کشته ها چیه
  • مهدی GB ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    38 6
    پسر من کلاس دوم ابتدایی بود ،اتفاقاً آموزش مجازی از طریق کلیپ بیشتر راضی بودیم تا حضوری ،خودش تمام تکالیف بدون نیاز به کمک با استفاده از کلیپ انجام می داد،
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    38 31
    خودتون رو خسته نکنید دولت هر کاری خودش بخواد انجام میده،تا حالا پدر مادرای زیادی التماس کردن که امسال مدارس رو تعطیل کنن بخاطر بچه هاشون که هر بچه ای نیمی از وجود پدر مادره اگه واقعا خدایی نکرده بچه ای بخاطر کرونا جونشو از دست بده شما چطور میتونید جواب اون پدر و مادر رو بدید
  • رازی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    64 3
    سلامتی فرزندان ما مهمتر هست
  • نا شناس IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    74 5
    ملت ایران فرزندانتون رو به مدارس و دانشگاه ها نفرستین بچه من رفته دانشگاه برای امتحان کرونا گرفته حالشم خیلی بده تو رو خدا نذارین بچه هاتون برن مدرسه با این که من و پدر این بچه پزشکم هستیم
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    54 6
    من به نوبه خودم تاوقتی کرونابااین وضع درکشورجولان میده دخترم روبه هیچ عنوان به مدرسه نمیفرستم لطفامسئولین ازجان فرزندان خودشون مایه بذارن
  • محسن IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    57 25
    خواهش میکنم مدارس باز کنید بچه ها همش توخیابونان
  • کیمیا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    13 41
    چرا فک‌میکنین شهرستانها مثل تهران برنامه و بودجه برای خرید مواد بهداشتی و شوینده دارن؟؟ انقد به خودتون و برنامه هاتون مطمئنید؟؟؟ یعنی اگه بچه های خودتونم بین ماها باشن میذارین برن؟؟؟؟ حداقل بقیه پایه ها رو تعطیل کنید و ما ۱۲همی ها تنها بریم نه اینکه هیچ تفاوتی با قبل نداشته باشه ، ......
    • لیلا IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      25 6
      شما باید بتونی بچه ات رو کنترل کنی
  • مبینا IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    32 8
    مدرسه ها هم بازگشایی بشه ما بچه هامونو به مدرسه نمی فرستیم. حداقل کنکوری هارو باز کنید که این همه زحمت کشیدن.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    57 7
    باز کردن مدارس حتی در روستا هم خیانته چون واقعا دانش اموز ابتدایی تحمل ماسک نداره وگناهدارن ومعلم ابتدایی خصوصا در روستا چند پایه اس چطوری با ماسک تدریس کنه واقعا که هیچ فکر درستی نیست که با این شرایط کلاس ها هر روز حضوری باشه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    41 9
    واقعا اکه به بچه کرونا بگیره اون موقع اگه مردم بفهمن هیشکی بچه‌ ی خودشو به مدرسه نمی فرسته. الان سلامت مهمه یا درس؟؟؟ آخه ما چطوری ۸ ساعت رو با ماسک درس بخونیم اون موقع آدم خفه میشه!!! شما اون آلمان رو نبینید که بچه ها دارن حضوری درس می خونن چون اون یه کشور پیشرفته هست ولی ایران به دلیل پیشرفت بسیار کم بچه ها مجبورن مجازی درس بخونن. تو رو خدااااا!!! ما نمی خوایم تو وضعیت خطرناک قرار بگیریم!!!!!
  • ساناز IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    58 10
    بخدا من بدنم ضعیف است بگیرم مردم تروخدا مدارس رو انلاین بزارید انلاین حتی از حضوری ام سخت تر است مشکل اینترنت صدا وتصویر برنامه های بهم ریخته معلم ها بخدا اینم سخته التماستون میکنم مدارس انلاین باشع
  • خانیکی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    21 31
    م از کلاس سوم دبستان تا وقتی دیپلم گرفتم همه درس هام راغیر حضوری خوندم.هر سال یک گام به گام میگرفتم تا بفهمم سوالات رادرست جواب میدم یانه.نه معلمی داشتم نه همکلاسی نه کمک کاری فقط خودم وخودم بودم .آنقدر ها هم سخت نیست.دروس مدرسه چیزی نداره که ترسناک باشه دوماه ریاضی می خوندم دو ماه انگلیسی ودو ماه هم بقیه دروس وبا نمره خوب هم قبول می شدم. فقط یک اراده می خواد چیز خاصی نیست. خوبی مدرسه فقط اجتماعی شدن بچه هاست که اونم توی غین شرایط صلاح نیست.من یک کلاس اولی دارم یک ششمی اینقدر هم نگران نیستم. باور کنید معلم ها یک جوری کشش میدن که فکر میکنیم چکار می کنند.واقعیتش درس ها مطلبی نداره
  • لیا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    35 9
    سلام من که کلا نه درس خوندن مجازی را قبول ندارم خدا شاهده سال قبلی سرگروه بودم مثلاً درسم از بقیه خود بالاتر بود اما واقعاً خودم خیلی اوقات نمی فهمیدم باید چیکار بکنم درسا رو نمیفهمیدم با حضوری هم حالا مخالف هم به خاطر اینکه جونمون در خطر می افته هرچقدر هم با قوای مجازی کار بکنیم باز نمیتونیم این شرایط ایده آل درسی رو بدست بیاریم با یورو خودکشی میکنه برای چی بنده خدا این همه غم درس خوندن بوده کله شیر تو خریه
  • محبوبه IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    121 6
    مدرسه هم‌باز بشه به هیچ عنوان بچه ام رو نمیفرستم‌مدرسه آخه بچه کلاس دوم چه میفهمه دست به صورتش نزنه دلتون واسه مردم بسوزه
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    48 6
    ما بچه هامونو از سر راه نیاوردیم که بفرستیم مدرسه همه رو به کشتن بدیم
  • معلم IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    61 5
    سلام ،من به عنوان یک معلم با ۲۸سال تجربه ،اعتراف میکنم مدارس ما هیچ امکانات بهداشتی نداره تراکم کلاس ۴۰ نفره ،وضعیت سرویس بهداشتی مدارس قابل قبول نیست پروتکل بهداشتی که فقط ماسک دو تومنی نیست مسئول عزیز ،امکانات فراهم کن برادر مسئول، بعد دستور.
  • سارا IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    61 15
    بهتر هست که امسال کلا مجازی باشه. سلامتی مردم در اولویت هست. آموزش و پرورش باید برنامه ریزی سال تحصیلی پیشرو را فقط برای آموزش مجازی اجرا کند .حالا یا از تلویزیون یا نرم افزار. فرض کنید شرایط جنگ پیش آمده و احتمال هر خطری وجود دارد. ضمن اینکه آموزش مجازی سبب می شود از آلودگی هوای پاییزی در کلان شهرها کاسته شود.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    54 10
    نرم کلاسهای هر مدرسه ابتدایی 45نفر شده .45 نفر در یک کلاس درس می نشینند با این وضعیت درس می خوانند.آقای وزیر چرا بدون چون وچرا و بدون سر و صداظرفیت هرکلاس را از 24نفر به 45نفر افزایش دادید .دانش آموزان بدبخت با این وضعیت چه کار کنند