معاون آموزش ابتدایی گفت: در شرایط سفید آموزش حضوری، در شرایط زرد آموزش ترکیبی از حضوری و غیرحضوری و در شرایط قرمز کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

مدرسه کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی درباره روند ثبت‌نام و آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو ورود به مدرسه گفت: با توجه به تفاوت وضعیت مناطق شرایط مختلفی برای حضور دانش‌آموزان و نوآموزان پیش‌دبستانی وجود دارد، در شرایط سفید آموزش حضوری در شرایط زرد آموزش ترکیبی از حضوری و غیرحضوری و در شرایط قرمز کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

او توضیح داد: برای دانش‌آموزان کلاس اولی در شرایط قرمز در نظر داریم با وجود کلاس‌های مجازی حتی خیلی کم با همراهی خانواده و معلم در مدرسه حضور داشته باشند تا با این محیط آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به این‌که همواره خانواده‌ها شرکای مهمی برای آموزش هستند، افزود: اما امسال شریک راهبردی خواهند بود و مطمئن هستم با تعامل مدرسه و خانواده بهترین استفاده از فضای مجازی را هم خواهیم داشت.

حکیم‌زاده درباره آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: در آغاز مسیر دغدغه داشتیم، اما طبق آخرین آمار بیش از ۹۹ درصد در دوره ابتدایی ثبت‌نام کردند و با اطلاع‌رسانی بیشتر به خانواده‌ها این رقم افزایش هم خواهد یافت.

او درباره وضعیت نام‌نویسی نوآموزان پیش‌دبستانی توضیح داد: هر سال هم در این موقع نسبت به سایر دوره‌های تحصیلی تعداد کمتری نام‌نویسی در این دوره را داریم و در جلسه‌ای که نمایندگان و مدیران کل استانی داشتیم راجع به راهکارهای که الزام تربیتی دوره پیش‌دبستانی را تبیین می‌کند صحبت کردیم.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، اصراری به حضور نوآموزان نداریم و آموزش‌هایی از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی در نظر گرفته شده است که برای بهره‌مندی نوآموزان پیش‌دبستانی از برنامه‌های شاد ثبت‌نام آن‌ها در مدرسه الزامی است.
 

کد خبر 543129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha