وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال ۹۲ طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت و در پی این تلاش‌ها پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافت.

مدرسه-كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی معاونان، دبیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها که امروز سوم شهریور در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش‌آموزان هم مهم است و تلاش داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور اجرا کنیم.

وی گفت: باید نسل خود را در برابر مخاطرات ایمن کنیم، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا ۲ سال آینده با پدیده کرونا سروکار داریم و نمی‌شود همه خانه‌نشین شویم و منتظر شویم این دو سال به سر برود و زندگی باید جریان داشته باشد. باید همه یاد بگیرند که چطور می‌توانند در عین حالی که مراقب خود و فرزندشان باشند آسیب نبینند؛ نه سلامتی‌شان و نه آموزششان آسیب ببیند.

حاجی میرزایی افزود: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است. اگر امکان آموزش چهره به چهره برای طرح یاریگران زندگی نبود، می‌توان از ظرفیت شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) استفاده کرد.
 

کد خبر 543174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha