پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی ایران درآژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت:

برخی کشورها همچون آمریکا با انگیزه سیاسی تلاش می‌کنند با باز ماندن پرونده هسته‌ای ایران در آژانس به اهداف پنهان خود دست یابند. به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اصغر سلطانیه در کنفرانس خبری در حاشیه نشست شورای حکام در وین تاکید کرد: اگر کشورهایی بر این تصور هستند که ایران بر اثر فشار از غنی سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای دست بر می‌دارد، گرفتار یک اشتباه تاریخی شده‌اند.

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی گفت: ایران هرگز از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای چشم پوشی نمی‌کند و غنی سازی برای اهداف صلح آمیز را حق خود می‌داند.

سلطانیه با اشاره به نسبت دادن مطالعات درباره سلاح هسته‌‌‌ای به ایران که از آن به عنوان مطالعات ادعایی نام برده می‌شود، تصریح کرد: آژانس تحت فشار آمریکا، اسناد مربوط به مطالعات ادعایی را برای بررسی در اختیار ایران نمی گذارد و استدلال آمریکا این است که این اسناد مربوط به ساخت سلاح هسته ای و محرمانه است.

وی افزود: اکنون جای این سوال است که اگر ایران اصل این مدارک را در اختیار دارد، دادن کپی آن در اصل موضوع تغییر ایجاد نمی کند و اگر این مدارک را ندارد ادعای آمریکا از بنیان ساختگی و دروغ است.

سلطانیه خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران برای تنویر افکار عمومی جهان و بازگو کردن حقایق در این زمینه مسئولیتی بزرگ برعهده دارید.

کد خبر 54075

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز