همشهری آنلاین: مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای 15 خرداد 1342 امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین ، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با حضور حضرات آیات نوری همدانی، شبیری زنجانی، علما، فضلا، مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم قم برگزار شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم از امام خمینی به عنوان مظهر ایستادگی، معرفت، شجاعت، ایمان و اعتقاد به خداوند یاد کرد و گفت: امام در سراسر عمر پربرکت خود در مبارزه با ستمگران و جهاد فی سبیل الله پیشتاز بود.

حجت الاسلام ابوترابی قیام 15 خرداد را هم یکی از درخشان ترین روزهای تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مقاومت امروز جوانان برومند حزب الله لبنان از همین قیام 15 خرداد نشات گرفته است.

وی گفت: امروز حوزه علمیه به برکت وجود مراجع و علمای عظیم الشان و با الهام از مفاهیم ارزشمند قرآن و عترت در مسیر رشد و تعالی حرکت می‌کند.

ابوترابی افزود: امام خمینی از جمله شخصیت هایی است که در بطن حوزه های علمیه تربیت شد و توانست نهضت بزرگی را در جهان ایجاد کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و وفاداری به ولایت فقیه افزود: در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مسیر رشد و تکامل ایران اسلامی هموار می‌شود

کد خبر 54026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز