دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسابقه‌های لیگ طلایی دوومیدانی برلین با رکوردشکنی و قهرمانی حدادی همراه بود.

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا، پس از شکستن رکورد آسیا در رقابت‌های لیگ طلایی دوومیدانی در شهر برلین به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

به گزارش ایسنا، در شصت و هفتمین دوره‌ مسابقه‌های ISTAF از سری مسابقه‌های لیگ پنج مرحله‌ای طلایی د‌و‌‌ و‌‌ میدانی که تنها بهترین ورزشکاران دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند، احسان حدادی با رکورد 69 متر و 12 سانتی‌متر، ضمن اینکه رکورد آسیا را در این ماده بهبود بخشید به عنوان قهرمانی دست یافت.

حدادی در این رقابت پرتاب نخست خود را با رکورد 62 متر و 15 سانتی‌متر آغاز کرد و در پرتاب دوم به بهترین حدنصاب قاره‌ آسیا( 69 متر و 12 سانتی‌متر) دست یافت. پرتاب سوم او 68 متر و 85 سانتی‌متر شد. در پرتاب چهارم به رکورد 67 متر و 37 سانتی‌متر رسید. پرتاب پنجم او 68 متر و 30 سانتی‌متر شد و پرتاب آخر حدادی هم خطا شد.

در این رقابت "ویرجیلیوس الکنا" قهرمان جهان و المپیک از لیتوانی در حالی که تا پرتاب پنجم در مکان سوم قرار داشت، در پرتاب آخر خود به رکورد 69 متر و 12 سانتی‌متر رسید تا پس از قهرمان جوان ایرانی در مکان دوم قرار گیرد. الکنا در حالی که رکوردش با حدادی مساوی بود به دلیل اینکه حدادی رکورد پیشین خود را شکسته و نسبت به قبل بهتر عمل کرده است، در رده‌ بالاتر قرار گرفت.

در این رقابت، رابرت هارتینگ، نایب قهرمان جهان از آلمان با رکورد 67 متر و 70 سانتی‌متر رکورد خودش را شکست و در مکان سوم ایستاد.

"گرد کانتر" قهرمان جهان از استونی با رکورد 66 متر و 57 سانتی‌متر چهارم شد و پرتابگران اسپانیا، لهستان، هلند، آلمان، فنلاند و مصر در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

این ده پرتاب‌گر، بهترین پرتابگران دیسک دنیا محسوب می‌شوند.

کد خبر 53937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز