شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: احسان حدادی متولد سی‌ام دی ماه ۱۳۶۳ (بیستم ژانویه ۱۹۸۵) تهران است.

احسان حدادي

حدادی ورزش را با رشته‌های مختلف در مدرسه شروع کرد تا این که در سال آخر دوره ابتدایی با معرفی معلم ورزش دبستانش فعالیت جدی خود را در رشته دو ومیدانی در تیم‌های منطقه‌ای آموزش و پرورش شروع کرد.

زندگینامه: احسان حدادی

حدادی پس از این رشته پرتاب دیسک را زیر نظر مربی‌ جدیدش تیمسار نوح‌نژاد آغاز کرد. در همین زمان یک مربی اکراینی به نام ایوان پالامارچوک که در رشته پرتاب وزنه فعالیت داشت، احسان را دید و به او پیشنهاد داد تا در پرتاب دیسک فعالیت خود را ادامه دهد.

more

  احسان حدادی با شکستن رکورد بازی‌های آسیایی گوانگجو طلایی شد / حدادی در المپیک ۲۰۱۲ نقره گرفت /

بعد از ۳ ماه تمرین با این مربی حدادی توانست ۵ متر رکورد ایران را در رشته پرتاب دیسک نوجوانان به‌مقدارسانتی ۱۰/۵۵ متر ترقی دهد.

حدادی  پس از آن که در رده جوانان شروع به فعالیت کرد، به اردوهای خارج از کشور (اوکراین) رفت و با دو ماه تمرین با پالامارچوک، دیسک دو کیلو گرمی رابمقدار سانتیمتر ۶۶ متر و ۵۵ سانتی‌متر پرتاب کرد و بار دیگر رکورد ایران را در رده جوانان ۵ متر ارتقا داد.   

پس از این مربی حدادی با ویکتور گوتر قرار دادبست.  حدادی پس از شش ۶ ماه تمرین با ویکتور در مسابقات جوانان آسیا شرکت کرد و مدال طلا را از آن خود کرد و درست ۲۰ روز بعد از مسابقات آسیایی در مسابقات جوانان جهان بود که باز هم توانست خوشرنگ ترین مدال جوانان جهان را برای کشور به ارمغان آورد.

احسان پس از مسابقات جهانی جوانان توانست در کره جنوبی رکورد آسیا را ۹ سانتیمتر ترقی دهد و رکورد دار آسیا شود.   

زندگینامه: احسان حدادی

در اوایل سال ۲۰۰۶ و به پایان رسیدن مدت قرارداد ویکتور گوتر این مربی از ایران رفت و حدادی موفق نشد مربی هم‌سطحی دیگر جایگزین او کند.  

در همین سال احسان با کمک تجربه های قبلی و تلاش و تمرینات جدی، در جام جهانی با رکورد ۶۲ متر و ۶۶ سانتی‌متر مدال نقره گرفت. حدادی بعد از آن در بازیهای آسیایی قطر مدال طلا گرفت [بیشتر].

پس از این موفقیت‌ها حدادی برای یافتن مربی دلخواه به بلا روس سفر کرد و با کمک دوستانش در آنجا توانست با تجربه‌ترین و موفق‌ترین مربی دنیا را با خود به ایران آورد.

حدادی می‌گوید پروفسور کیم بوخونسف یکی از بهترین مربیان دنیا است و به لطف خداوند این افتخار بزرگ به من داده شده که شاگرد ایشان باشم.

حدادی پس از سه ماه کار با بوخونسف توانست دو بار رکورد آسیا را با رکورد ۸۸/۶۷ در تهران و  ۹۵/۶۷ در بلا روس ترقی دهد.

حدادی در مسابقات جهانی سال ۲۰۰۷ اوزاکا به عنوان اولین ورزشکار ایرانی در تاریخ موفق شد به فینال رشته پرتاب دیسک راه‌پیدا کند [بیشتر] و مقام هفتمی جهان را از آن خود کند [بیشتر].

احسان حدادی قهرمان و رکورددار پرتاپ دیسک آسیا و برنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱؛ ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۱ در ادامه لیگ الماس دو و میدانی در شهر رم، با پرتابی به میزان ۶۶.۷۳ به مقام اول دست یافت.

قهرمان و رکورددار آسیا، در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ لندن با پرتابی به میزان ۶۵ متر و ۱۹ سانتی‌متر ورودی فینال مسابقات را به دست آورد.

احسان حدادی قهرمان و رکورددار پرتاب دیسک آسیا در فینال رقابت‌های المپیک لندن با پرتابی به میزان ۶۸ متر و ۱۸ سانتی متر پس از هارتینگ با پرتاب ۶۸ متر و ۲۸ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

کد خبر 42672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز