سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: حالا دوومیدانی ایران با رشد بسیار زیاد از نظر تعداد حضور در المپیک بیشتر از پیش‌بینی صورت‌گرفته در طرح جامع ورزش عمل کرده است؛

در طرح جامع ورزش در سرفصل ورزش قهرمانی پیش‌بینی شده بود که از نظر تعداد ورزشکار ۲۰ درصد رشد صورت بگیرد.

در رشته دوومیدانی اما حضور ۶ ورزشکار و ۷ سهمیه المپیک در حالی که در المپیک آتن تنها عباس صمیمی و سجاد مرادی شرکت داشتند، می‌تواند نویدبخش یک موفقیت بزرگ باشد.

ششمین دوومیدانی‌کار ایران اما عصر روز دوشنبه در ورزشگاه شیرودی به المپیک راه یافت.
هادی سپهرزاد، قهرمان دهگانه ایران موفق شد با حضور در مسابقات دوومیدانی المپیاد ایرانیان با کسب امتیاز ۷۷۰۹ سهمیه ورود به المپیک پکن را به دست آورد.

عیدی علیجانی، ناظر کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و جهان که بر کسب رکورد ورودی سپهرزاد نظارت می‌کرد، در خصوص کسب سهمیه ورودی المپیک توسط این دوومیدانی‌کار گفت: «این رکورد مورد تأیید ماست و هیچ مشکلی در خصوص حضور وی در المپیک وجود
ندارد. »

سپهرزاد که سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا توانست دومین مدال ماده دهگانه دوومیدانی‌ ایران را کسب کند، در حالی توانست به ورودی B المپیک دست یابد که در چند روز گذشته نسبت به رفتار متناقض برخی دستگاه‌های ورزش به شدت معترض بود و حتی عنوان کرده بود که برای همیشه از عرصه دوومیدانی خداحافظی خواهد کرد.

سپهرزاد در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به حضور ۲ ساله مستمرش در اردوها و مسابقات تیم‌ملی از توجه نداشتن کمیته المپیک و سازمان ورزش به وی و دیگر ورزشکاران گلایه کرد: «۲ سال زحمت کشیدم و تلاش کردم، اما احساس دوگانه‌ای نسبت به اتفاقاتی که رخ داده است، دارم. من ۲ مدال آسیایی برای اولین بار در رشته دهگانه که سخت‌ترین ماده دوومیدانی است، کسب کردم، این چقدر ارزش داشت؟ شنیدم که در مسابقات مقدماتی جام جهانی برای هر برد به فوتبالیست‌ها ۵ میلیون تومان پاداش داده‌اند اما من نایب‌قهرمان آسیا در دوومیدانی حتی در میان ورزشکاران برتر سال استان تهران هم نبودم.»

سپهرزاد با اشاره به حضور آسیایی‌ها در ماده دهگانه المپیک پکن ادامه داد: «به جز چین که میزبان است، یک قزاق و ازبک و من از آسیا تنها نمایندگان آسیا در دهگانه هستیم. این برای من خیلی ارزش دارد. جدا از هر مسئله‌ای، رفتارهای مسئولان به شدت دوگانه و متناقض است.»

وی افزود: «از صفر به این رکورد رسیده‌ام و توانستم به المپیک بروم اما برای همین هم مشکلات زیادی داشتم.»

این دوومیدانی‌کار المپیکی با اعلام اینکه اگر رکورد شخصی‌اش را تکرار کند بهترین نتیجه را گرفته است، تأکید کرد: «حضور من در المپیک آن هم در ماده سخت دهگانه بهترین نتیجه است، چراکه برای اولین‌بار رخ می‌دهد.»

کد خبر 58754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز