گروه سیاسی: پس از بررسی و تأیید اعتبار نامه ۲۵۰ نماینده مجلس در جلسه علنی شنبه، علی لاریجانی اعلام کرد که انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۲ خرداد برگزار می‌شود.

رئیس موقت مجلس از شعبی که بررسی اعتبارنامه نمایندگان در آنها نهایی نشده است، خواست تا صبح یکشنبه با برگزاری جلسه، کار بررسی اعتبارنامه‌ها را به پایان برسانند تا انتخابات هیات رئیسه انجام شود.

این در حالی است که در پایان جلسه علنی محسن کوهکن، نماینده لنجان در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت که به غیر از لاریجانی، اعتبارنامه سایر اعضای هیات رئیسه مورد اعتراض قرار گرفته و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌توانند برای هیات‌رئیسه دائم نامزد شوند.

با این وجود موسی قربانی، عضو هیات‌رئیسه موقت مجلس هشتم در گفت وگو با همشهری اعلام کرد که رضا عبداللهی، نماینده ماهنشان اعتراض خود را پس گرفته و بنابراین، این موضوع حل شده است.

اعتراض عبداللهی به اعتبار نامه ۳۶ نماینده مجلس از جمله ۱۹ منتخب حوزه تهران واکنش مهدی کوچک‌زاده را در پی داشت که این موضوع دقایقی در کار مجلس وقفه ایجاد کرد.

نماینده ماهنشان در واکنش به اعتراض یکی از منتخبان تهران به اعتبار نامه وی، اعتبارنامه ۳۶ نماینده مجلس را مورد اعتراض قرار داد که مهدی کوچک‌زاده در تذکری آیین نامه‌ای با اشاره به اینکه شعبه ششم مجلس پرونده ۳۰ نفر از نمایندگان تهران را باید مورد بررسی قرار می داد ولی اعتبارنامه ۱۱ نفر را مورد تایید قرار داده است، اظهار داشت: اگر مجلس به اغراض سیاسی و گروکشی های سیاسی آلوده شود و پرونده و اعتبارنامه افرادی مثل آقای دکتر حدادعادل با اعتراض یک نفر که پرونده خودش مورد اعتراض دیگری بوده است زیر سؤال رود هیچ حیثیتی برای این مجلس باقی نخواهد ماند.

به گزارش  خانه ملت، نماینده تهران خاطرنشان کرد: من به رهبر معظم و رسانه‌ها و خبرنگاران از همین جا عرض می کنم این موضوع را پیگیری کنید. این یک حرکت سیاسی است و من اسم این را هرزگی سیاسی می گذارم.

لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده تهران گفت: این شعبه مطابق آیین نامه حق اعتراض دارد.

وی ادامه داد: ما در اصلاح آیین نامه که جزء برنامه های اصلی‌مان است این مورد را حل می کنیم و احتیاج به شکایت به جای دیگری هم ندارد.

رئیس موقت مجلس همچنین در جمع خبرنگاران درباره این موضوع با بیان اینکه عبداللهی اعتراض خود را نسبت به اعتبارنامه برخی از منتخبان تهران پس گرفته است، افزود: جلسه‌ای در مورد اعتبارنامه برخی منتخبان تشکیل می‌شود تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

موسی قربانی از تایید اعتبار نامه این منتخبان بعد از پس گرفتن اعتراض عبداللهی خبر داد.

کد خبر 53779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز