گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری برای شرکت در اجلاس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) سه‌شنبه ۱۴ خرداد عازم رم، پایتخت ایتالیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با تأیید سفر رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد که هیچ تقاضایی از جانب رئیس‌جمهوری برای حضور در این نشست یا ملاقات با هیچ شخصیتی مطرح نشده، هرچند ممکن است در حاشیه این اجلاس دیدارهایی هم انجام شود.

این در حالی است که به گزارش واحد مرکزی خبر، واتیکان هم اعلام کرد پاپ با هیچ مقام شرکت‌کننده در اجلاس فائو دیدار نخواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد را در سفر به رم، وزرای جهاد کشاورزی، امور خارجه، نماینده ایران در فائو و تنی چند از مشاوران و معاونان وی همراهی خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری نیز چهارشنبه‌ گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان اینکه از مدت‌ها قبل رئیس فائو از وی برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده است، گفت: ایران پیشنهاد‌ها و طرح‌های جدیدی در این اجلاس مطرح خواهد کرد.

همچنین سخنگوی دولت تصریح کرد که تاکنون تصمیمی برای حضور احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پکن اتخاذ نشده است.

در همین حال، یک روز پیش از سفر احمدی‌نژاد به رم، ‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی اسلامی به مکه خواهد رفت.

اسامه احمد السموسی، سفیر عربستان ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دیدار با هاشمی، دعوت رسمی ملک عبدالله، پادشاه عربستان را برای حضورش در این کنفرانس به وی ابلاغ کرده بود.

هاشمی رفسنجانی در این دیدار با قدردانی از دعوت ویژه و تشکر از ملک عبدالله‌، اهمیت انجام کنفرانس گفت‌وگوی اسلامی در مکه را به ویژه در شرایط کنونی جهان اسلام یادآور شد و گفت‌: انتظار می‌رود انجام این کنفرانس با حضور شخصیت‌های علمی و دینی جهان منشأ ثمرات و نتایج مطلوبی برای ایجاد وفاق و همدلی در جهان اسلام و رفع تنش و تفرقه میان کشورهای اسلامی باشد.

کد خبر 53771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز