از زمانی که قرار شد محله‌محوری در دستور فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد توسعه خدمات با نظر و همکاری شهروندان و در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سلامت و... محقق شد.

سلامت

 همشهری آنلاین راحله عبدالحسینی:  نمونه‌اش همین ساخت پایگاه اورژانس در ناحیه ۵ منطقه یک، کلنگ ساخت آن به زمین خورد و حالا قرار است با کمک و مشارکت خیّران سلامت و شهروندان پایگاه اورژانس در محله دارآباد ساخته شود و این‌طور که شهردار ناحیه ۵ نوید می‌دهد پایگاه اورژانس تا اوایل پاییز امسال افتتاح می‌شود.  
طبق استاندارد جهانی زمان رسیدن اورژانس ۷ دقیقه اعلام شده‌است. اما برای اهالی کاشانک و دارآباد این زمان به ۲ یا ۳ برابر هم می‌رسد. به همین دلیل همواره یکی از تقاضاهای شهروندان این ۲ محله راه‌اندازی پایگاه اورژانس در محله‌شان بوده‌است. «غلامرضا قیدی» یکی از معتمدان محله دارآباد می‌گوید: «درست است که ما همسایه بیمارستان مسیح دانشوری هستیم اما معمولاً اورژانس این بیمارستان شلوغ است و این همسایگی دلیلی بر ارائه خدمات خاص به اهالی نیست. وقتی به اورژانس زنگ می‌زنیم، بیمار را معمولاً به بیمارستان شهدای تجریش، اختر، طالقانی یا امام‌حسین(ع) می‌برند.» قیدی با بیان اینکه در محدوده شرق شمیران پایگاه اورژانس وجود ندارد و همین عامل ضرورت ساخت پایگاه را بیشتر می‌کند ادامه می‌دهد: «از زمانی که به آمبولانس زنگ می‌زنیم تا زمانی که برسد حدود نیم ساعت طول می‌کشد. همین زمان طولانی باعث می‌شود جان بیماران به خطر بیفتد. شرایط کوهستانی محله دارآباد، لزوم ساخت پایگاه اورژانس را بیشتر هم می‌کند.»

  •  پایگاه اورژانس یکی از ملزومات محله است

زمینی به وسعت ۱۹۰ مترمربع از سوی شهرداری در اختیار پایگاه اورژانس گذاشته شده و ساخت آن را به خیّران سلامت و مشارکت اهالی و شهروندان محله‌های دارآباد و کاشانک واگذار کرده‌است. قیدی درباره همیاری شهروندان محله دارآباد برای ساخت پایگاه اورژانس این‌طور می‌گوید: «از آنجا که ساخت پایگاه اورژانس یکی از ملزومات محله ماست اهالی هم در این طرح مشارکت خوبی داشته‌اند و تاکنون در همین مدت اندک سعی کرده‌اند در این کار خیر سهیم باشند. هرکدام از شهروندان تا امروز هر مبلغی را که برایش مقدور بوده برای ساخت پایگاه اورژانس به شماره حسابی که در کانال تلگرامی محله دارآباد اعلام شده‌بود واریز کرده. بیش از یازده میلیون تومان با مشارکت اهالی جمع‌آوری شده‌است. خیّران سلامت هم حتماً پای کار می‌آیند تا این طرح به‌زودی به سرانجام برسد.» با راه‌اندازی پایگاه اورژانس در محله دارآباد نه تنها شهروندان این محله بلکه اهالی کاشانک، نیاوران، ازگل و اراج هم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و در زمان بسیار کوتاه‌تری به خدمات اورژانسی دسترسی پیدا کنند.  

  •  انجام عملیات گودبرداری 

«مجید صالحی» شهردار ناحیه ۵ با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی پایگاه اورژانس باید در دسترس مردم محله باشد می‌گوید: «طبق برآوردهای انجام شده، زمان رسیدن آمبولانس به محله‌های دارآباد و کاشانک همواره بالاتر از استاندارد ۷ دقیقه‌ای بوده و گاهی تا ۲۰ دقیقه هم به دلیل ترافیک معابر رسیده است. با وجود این کمبود در محله، زمینی در کنار ایستگاه آتش‌نشانی ۱۰۶ دارآباد در ابتدای خیابان ۳۵ متری افتخاری برای ساخت پایگاه اورژانس جانمایی شد که قرار است با کمک خیّران و اهالی محله ساخته شود.» او از انجام عملیات خاکبرداری پایگاه اورژانس خبر می‌دهد و می‌گوید: «در این عملیات بالغ بر ۹۰ مترمکعب خاکبرداری، انجام و با ۱۰دستگاه کامیون نخاله‌ها از محل تخلیه شد. عملیات فونداسیون ساخت پایگاه اورژانس هم به‌زودی انجام می‌شود. امیدواریم با تأمین منابع لازم، این مرکز امدادی در پاییز به بهره‌برداری برسد.»
«پیمان صابریان» رئیس کل اورژانس تهران درباره خدمات ارائه شده با همکاری شهرداری تهران و شورای‌شهر می‌گوید: «طی ۲ سال اخیر ۵۰ پایگاه اورژانس به تهران اضافه شده و میانگین رسیدن نیروهای امدادی به بیمار بین ۱۴ تا ۱۶ دقیقه شده‌است.»

کد خبر 535511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha