پایگاه شماره ۴۱۱ اورژانس در محله مسعودیه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت زودهنگام افتتاح شد تا شهروندان جنوب شرق تهران سریع‌تر از خدمات امداد رسانی اورژانس بهره‌مند شوند.

پایگاه اورژانس محله مسعودیه

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: پایگاه شماره  ۴۱۱ اورژانس در منطقه ۱۵ قرار بود در سوله بحران استقرار یابد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مسئولان تصمیم به افتتاح زود هنگام این پایگاه در شهرداری ناحیه ۶ گرفتند و علت این کار قرار گرفتن در وضعیت بحرانی و شیوع ویروس کرونا بیان کردند.

  • استقرار پایگاه اورژانس در ناحیه ۶

پایگاه شماره ۴۱۱ اورژانس در یکی از ساختمان‌های ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۵ استقرار یافت. «علی یزدانی» رئیس ستاد بحران منطقه ۱۵ در این‌باره می‌گوید: «با توجه به اینکه سوله مد نظر برای  استقرار اورژانس آماده نیست تصمیم به استقرار این پایگاه در ناحیه ۶ گرفته شد. این پایگاه در مساحتی حدود ۵۰ متر مربع در۲ اتاق مجهز استقرار یافت و دارای یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس آماده خدمات رسانی به شهروندان جنوب شرق است.»

  • استفاده از ظرفیت پایگاه‌های معین برای مقابله با کرونا

با توجه به اینکه در منطقه ۱۵ بیشتر پایگاه‌های اورژانس در سوله‌های بحران مستقر هستند، در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا از ظرفیت پایگاه‌های معین سوله بحران برای خدمات و امداد رسانی به مبتلایان استفاده خواهد شد. یزدانی ادامه می‌دهد: «در منطقه ۱۵  تعداد ۹ سوله داریم که ۶ سوله به صورت چند منظوره فعالیت می‌کنند و پایگاه‌های اورژانس در آنها استقرار دارند. برخی پایگاه‌ها هم به عنوان پایگاه معین شناخته می‌شوند یعنی پایگاه‌هایی که به شهرستان‌های اطراف نزدیک هستند و می‌توانند اهالی آن شهرستان را در مواقع بحران تحت پوشش داشته باشند به عنوان مثال پایگاه گلشن در بزرگراه امام رضا (ع) در مواقع بحران می‌تواند به اهالی سمنان خدمات ارائه بدهد. به همین دلیل در صورت اعلام وضعیت بحرانی و شیوع گسترده کرونا تصمیماتی برای استفاده از ظرفیت پایگاه‌های معین گرفته شده است تا شهروندان هر منطقه از خدمات و امداد رسانی مطلوب در همان منطقه بهره‌مند شوند.»

  • ایجاد یک پایگاه اورژانس در افسریه

با توجه به اینکه منطقه ۱۵ یکی از مناطق پرجمعیت تهران است، نیاز شهروندان به خدمات اورژانس هم بالطبع افزایش پیدا می‌کند. یزدانی می‌افزاید:«صحبت‌هایی با مسئولان انجام شده تا به زودی یک پایگاه  اورژانس در محله افسریه ایجاد شود. در حال حاضر ۷ پایگاه اورژانس در منطقه ۱۵ مستقر هستند و در صورت ایجاد یک پایگاه اورژانس دیگر در محله افسریه این تعداد به ۸ پایگاه می‌رسد.»

کد خبر 486946

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha