گروه بورس: آمارهای رسمی موجود در بورس تهران نشان می‌دهد: تعداد سهامداران 13 شرکت فعال در بورس تهران از مرز 50 هزار نفر گذشته است.

به گزارش همشهری، پیش از این مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار تعداد کل سهامداران فعال در بازار سرمایه را 5/1 میلیون نفر تخمین زده بودند.

طبق آمار موجود، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی در حال حاضر با 253 هزار سهامدار  بزرگ‌ترین مجموعه سهامی فعال در قالب بورس اوراق بهادار به حساب می‌آید. رتبه دوم جدول بورس تهران به لحاظ تعداد سهامداران در اختیار شرکت توسعه معادن روی است، 136 هزار نفر سهام این شرکت را در سبد دارایی‌هایشان اندوخته‌‌اند.

با فاصله‌ای اندک از توسعه معادن روی، ایران خودرو ایستاده است. تعداد سهامداران ایران‌خودرو از مرز 135 هزار نفر گذشته و نام این شرکت را در رتبه سوم بورس جای داده است.

اما به جز این 3 شرکت فقط شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت است که تعداد سهامدارانش از مرز یکصد هزار نفر فراتر می‌رود. در حال حاضر 105‌هزار نفر سهامدار سرمایه‌گذاری صنعت نفت هستند.

پس از این 4 شرکت، نام توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان با 82 هزار سهامدار دیده می‌شود. طبق آمار موجود در حال حاضر تعداد سهامداران سیمان فارس و خوزستان به 79 هزار نفر رسیده و 75 هزار نفر سهامدار سرمایه‌گذاری غدیر هستند. 72 هزار نفر نیز سهام سایپا را به دارایی‌هایشان افزوده‌اند.

تعداد سهامداران سرمایه‌گذاری نیرو هم از 70 هزار نفر فراتر می‌رود.بر این اساس شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری ملی و سیمان تهران هم از جمله شرکت‌هایی هستند که تعداد سهامدارانشان بیش از 50 هزار نفر است.

کد خبر 53509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز