چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای از سهامداران خواست نکاتی را تا راه‌اندازی سامانه جدید معاملات در بورس اوراق بهادار تهران رعایت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بورس، در اطلاعیه این شرکت آمده است: با راه‌اندازی سامانه‌ جدید معاملات در بورس تهران و سامانه پس از معاملات در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامداران صرفاً از طریق کارگزاری می‌توانند درخواست فروش سهام خود را انجام دهند که قبلاً آن سهام را از طریق آن شرکت خریداری کرده ‌باشند.

همچنین در سامانه‌های جدید هر شخص حقیقی فقط باید دارای یک کد معاملاتی باشد که براساس شماره ملی تأیید شده وی ساخته می‌شود.

براین اساس سهامدارانی که در سامانه فعلی، مشخصات شناسایی آنان فاقد مواردی همچون شماره ملی، شماره سری، سریال شناسنامه یا چند کد سهامداری آنها دارای مالکیت سهام است با راه‌اندازی سامانه جدید معاملاتی قادر به انجام هیچ‌گونه معامله‌ای از جمله فروش سهام خود تا زمان رفع این موارد و نواقص نخواهند بود.

به این ترتیب سهامداران برای اطلاع از وضعیت سهام خود می‌توانند با در دست داشتن مدارک معتبر شامل شناسنامه، کارت ملی و آخرین گواهینامه نقل و انتقال سپرده به دفتر مرکزی شرکت طبق این اطلاعیه تا زمان راه‌اندازی سامانه جدید، هر نماد معاملاتی سهامدار زیر نظر یک کارگزار فعال است.

این کارگزار اصطلاحاً کارگزار ناظر نامیده می‌شود. نحوه تعیین کارگزار ناظر برای هر نماد معاملاتی، کارگزاری خواهد بود که آخرین معامله روی آن نماد و پیش از راه‌اندازی سامانه معاملاتی جدید برای سهامدار را انجام داده‌ باشد.

کد خبر 53504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز