چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

بهمن فکرت*: تیم ملی جودو قبل از اعزام به مسابقات آسیایی دچار برخی حواشی شد اما بعد از آن با هیچ مشکلی مواجه نبود، بنابراین کسب نتایج ضعیف کسب شده در روسیه نمی‌تواند توجیهی داشته باشد و شکست جودوکاران صرفاً دلایل فنی داشته‌است.

فاصله میان مسابقات آسیایی و تورنمنت روسیه هم کافی بود، پس شکست‌ها نمی‌تواند به دلیل خستگی ناشی از رقابت‌های مختلف باشد.باید نقاط ضعف شناسایی و مرتفع شود.

کادر فنی در این خصوص به شورای فنی جودو توضیح خواهد داد و بر اساس مسائل موجود باید درخصوص برنامه تمرینی تجدیدنظر کند.

هر مدالی که به دست می‌آید، انگیزه‌ای برای جودوکاران خواهد بود، بنابراین نمی‌توان گفت برد و باخت و کسب مدال مهم نیست. این تیم به هر دلیل انگیزه لازم را نداشت.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که در گروه‌های ایران‌، کره و ژاپن نبوده‌اند و تنها برزیل مقابل ایران شکست خورده است و به نظر می‌رسد این تیم نیز نفرات اصلی خود را به‌روسیه اعزام نکرده بود.

درست است که نتایج به دست آمده قابل قبول نیست اما بهتر از این نفرات نداریم و تنها باید سعی کنیم نقاط ضعف آنها را برطرف کنیم. ما برای اعلام اسامی المپیکی‌ها تا ۲۰ تیرماه وقت داریم تا اگر حادثه‌ای پیش بیاید بتوانیم نفرات را جابه‌جا کنیم.

یکی از بزرگترین ایرادهای کادر فنی جودو شیوه وزن کم کردن اعضای تیم ملی است. با‌وجود کنترلی که صورت می‌گیرد برخی از روش‌های غیراستاندارد و خارج از برنامه مربیان استفاده می‌کنند و می‌بینیم مشکلاتی این چنینی در تیم ملی به وجود می‌آید.

نتایج روسیه برای جودو یک تلنگر بود. به طور قطع بعد از المپیک پکن تعدادی از جودوکاران حاضر از اردوهای تیم ملی خارج می‌شوند و باید شماری دیگر جایگزین آنها شوند. باید با رفع مشکلات نفراتی شایسته را جایگزین آنها کنیم.

*ناظر کمیته‌ملی المپیک در جودو

کد خبر 53457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز